Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Od września tego roku jestem właścicielem i dyrektorem niepublicznego przedszkola z grupami terapeutycznymi. Mam dzieci z orzeczeniami z autyzmem z poradni publicznej i ostatnio przyszło dziecko też z autyzmem z diagnozą z Fundacji Nowa Nadzieja. Rozumiem, że i tak musi mieć diagnozę i orzeczenie z poradni p-p (w kontekście dotacji, bo zalecenia do pracy mamy)?
Na podstawie art. 17 ust. 3 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych (Dz. U. z 2020 r., poz. 2029) niepubliczne przedszkole niebędące przedszkolem specjalnym, niespełniające warunków, o których mowa w ust. 1, otrzymuje na każdego ucznia dotację z budżetu gminy w wysokości równej 75% podstawowej kwoty dotacji dla przedszkoli, z tym że na ucznia niepełnosprawnego w wysokości nie niższej niż kwota przewidziana na takiego ucznia niepełnosprawnego przedszkola w części oświatowej subwencji ogólnej dla gminy. Zgodnie z art. 2 pkt 34 UoFZO uczniem niepełnosprawnym jest uczeń posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną, według art. 127 ust. 10 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2021 r., poz. 1082). Na uczniów bez orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego przysługuje dotacja bez uwzględnienia niepełnosprawności, w wysokości 75% podstawowej kwoty dotacji dla przedszkoli.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w przedszkolu niepublicznym dyrektorem może być osoba po studiach wyższych o specjalności: zintegrowana edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne, ale nie mająca jeszcze stażu pracy, rozpoczynająca dopiero pracę? Pytanie drugie jakie kwalifikacje musi mieć nauczyciel uczący 3-5 latków języka angielskiego w niepublicznym przedszkolu, wystarczy tylko mieć wychowanie przedszkolne?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń nieklasyfikowany ze wszystkich przedmiotów ze względu na bardzo niską frekwencję w ciągu roku szkolnego otrzymuje ocenę z zachowania?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jak postąpić w przypadku braku któregoś z wymienionych w rozporządzeniu specjalistów (chodzi o dopełnienie godzin do obowiązującego wymiaru)?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy jest określony czas realizacji podstawy programowej w przedszkolu według nowej podstawy 2017/2018?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze i rozwijające dla uczniów współfinansowane ze środków Unii Europejskiej można traktować jako formę udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe