Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Otrzymałem orzeczenie o kształceniu specjalnym dla dziecka z niedosłuchem. Jakie kwalifikacje musi posiadać nauczyciel, który będzie prowadził rewalidację z dzieckiem, a jakie nauczyciel wspomagający?
Kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela wspomagającego posiada surdopedagog (nauczyciel z kwalifikacjami z pedagogiki specjalnej na kierunku zgodnym z niepełnosprawnością ucznia), zgodnie z § 7 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2017 r., poz. 1578 ze zm.) w zw. z § 3 i § 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z 2017 r., poz. 1575 ze zm.). Nauczyciel ten mógłby dodatkowo także prowadzić z uczniem zajęcia rewalidacyjne, zgodnie z § 7 ust. 7 pkt 5 w zw. z § 5 pkt 4 rozporządzenia MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r. Jeśli uczeń zgodnie z treścią orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego oraz indywidualnego programu edukacyjno – terapeutycznego wymaga także prowadzenia innych zajęć specjalistycznych, muszą one być prowadzone przez osoby z odpowiednimi kwalifikacjami, których nie można wskazać bez znajomości tych dokumentów i indywidualnych potrzeb ucznia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Co należy wpisywać w dzienniku lekcyjnym w sytuacji gdy uczniowie przebywają na świetlicy podczas nieobecności nauczyciela: czy zajęcia świetlicowe, czy zajęcia opiekuńczo -wychowawcze?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jak prawidłowo przydzielić godziny z religii i j. angielskiego w oddziale przedszkolnym(w grupie będą w większości dzieci 4,5 - letnie i też trzech lub czterech sześciolatków. Czy zaplanować religię i j. angielski w ramach 25 godz. edukacyjnych, czy oprócz 25 godz. edukacyjnych mają się odbywać się dodatkowo te przedmioty i w jakim wymiarze?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel, który przebywa na rocznym urlopie dla poratowania zdrowia może w tym czasie podjąć studia podyplomowe?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Uprzejmie proszę o podanie przykładowej oceny pracy nauczyciela religii
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy w statucie szkoły powinien być zapis mówiący o wydłużeniu etapu edukacyjnego? Czy wystarczy tylko procedura?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe