Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Otrzymaliśmy wniosek o wydanie duplikatu świadectwa pracy za okres zatrudnienia od 1 września 1981 r. do 16 marca 1986 r. w szkole podstawowej. Szkoła ta już od dawna nie funkcjonuje a my jako zespół szkół który od 2019 r. został jednym zespołem w mieście jest w posiadaniu archiwum, które mogłoby posiadać akta. Problem w tym, że akt tej pani nie ma w archiwum. Co w przypadku, jeżeli nie posiadamy akt tej pani? Jak powinna wyglądać odpowiedź na jej wniosek o wydanie o duplikatu świadectwa pracy?
W sytuacji, gdy o wydanie duplikatu świadectwa pracy wnioskuje pracownik, którego stosunek pracy ustał kilka lub kilkanaście lat wcześniej, pracodawca – ze względu na upływ 3-letniego okresu przedawnienia, nie ma podstaw do wystawienia tego świadectwa pracy. Zgodnie bowiem z art. 291 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r., poz. 1320) roszczenia ze stosunku pracy ulegają przedawnieniu z upływem 3 lat od dnia, w którym roszczenie stało się wymagalne.
Pracodawca nie wystawia tego dokumentu po upływie okresu przedawnienia. Może natomiast wystawić zaświadczenie o przebiegu zatrudnienia pracownika. Jednak aby to zrobić musi posiadać dokumentację byłego pracownika. Gdy jej brak – nie ma na podstawie czego wystawić takiego zaświadczenia
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Chciałam prosić o interpretację znowelizowanego art.188 KP w szczególności § 2 w zakresie zastosowania go do nauczycieli.
Dodatkowo chciałam zapytać o zasady udzielenia opieki nauczycielowi zatrudnionemu w kilku szkołach. Nasza szkoła jest podstawowym miejscem pracy i pracuje w niej na pełnym etacie. Czy nauczyciel powinien wypełnić jakieś oświadczenie że będzie korzystał z opieki tylko w naszej placówce. Czy powinien zostawić informację czy z opieki korzysta drugi rodzic? A może posiadacie Państwo jakiś wzór oświadczenia.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielowi, zatrudnionemu na 10 miesięcy - umowa kończy się 23 czerwca, przysługuje tzw. "grusza", która wypłacana będzie na początku lipca?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Mam problem jako dyrektor 5-cio oddziałowego przedszkola samorządowego, gdzie w każdej grupie jest 25 dzieci mam przyznane przez organ prowadzący tylko dwa etaty woźnych oddziałowych. Nadmieniam, iż są to dzieci od 2,5 do 5 lat przebywające w przedszkolu 10 godzin dziennie oraz spożywające trzy posiłki przygotowywane przez własną kuchnię. Nie znam przepisu, który mówi ile woźnych oddziałowych powinnam zatrudnić. Jako dyrektor z długoletnią praktyką pedagogiczną sytuację tą pamiętam, iż zawsze w każdej grupie wiekowej była 1 woźna oddziałowa. Dziś w dobie oszczędności a także braku regulacji prawnych nie mogę od organu prowadzącego wyegzekwować dodatkowych zatrudnień. Z problemem tym boryka się wiele placówek przedszkolnych. Do kogo zwrócić się z pismem w tej kwestii. Z nauczycieli przedszkoli zrobiono nianie, woźne oddziałowe i sprzątaczki. Mówi się ciągle o prawidłowej realizacji podstawy programowej. Jak może być ona prawidłowo realizowana skoro nauczycielka nie może zorganizować zajęć w terenie, zapewnić wymagany pobyt dziecka na świeżym powietrzu, ponieważ poza teren nie wolno jej wyjść z grupą 25 osobową. Proszę o pomoc do kogo się zwrócić.
- Nauczycielka jest zatrudniona w wymiarze 16/18 na rok szkolny 2018/2019 ma niepełne zatrudnienie. W trakcie roku/ od listopada 2018 r. organ prowadzący przydzielił dodatkowe godziny świetlicy na rok szkolny 2018/2019, które dyrektor szkoły przydzielił w/w nauczycielce. Problem polega na sporządzeniu aneksu do umowy, czy dodatkowe godziny przydzielić nauczycielce do końca sierpnia 2019 roku czy tylko do końca zajęć edukacyjnych, czyli do dnia 21 czerwca 2019 r.?
- Czy urlop bezpłatny można rozpisywać na pojedyncze dni? Nauczyciel pracuje na 2/18, w każdy piątek po dwie godziny w tygodniu. Złożył wniosek o urlop bezpłatny w dniach 3.06, 10.06 i 17.06. Czy decyzję należy wystawić na te pojedyncze dni czy od 3 czerwca do 17 czerwca?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe