Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Poradnia psychologiczno-pedagogiczna wydała opinię dla dziecka 3 letniego, które przedszkole skierowało na badania. Jest to opinia w której nauczyciele i rodzice dostali wskazówki dotyczące pracy z dzieckiem. (zaznaczam, że nie jest to orzeczenie o specjalnym kształceniu ani wczesne wspomaganie). Jakie dokumenty w związku z tą opinią ma przygotować przedszkole dla tego dziecka? Dziecko od września ma sporządzony przez nauczycieli indywidualny plan wspomagania. Proszę o podanie wszystkich dokumentów, które powinny być prowadzone. Czy dla tego dziecka trzeba prowadzić oddzielny dziennik? Gdzie trzeba notować indywidualną pracę z takim dzieckiem?
W opisie problemu nie znajdujemy informacji o zaburzeniach czy dysfunkcjach rozwojowych dziecka, rodzaju wydanej przez poradnię psychologiczno- pedagogiczną opinii, zaleceniach do pracy z dzieckiem. Dlatego odpowiedź charakteryzuje wysoki stopień uogólnienia. Z pewnością warto napisać program wspomagający lub plan pomocy psychologiczno-pedagogicznej, którym zostanie objęte dziecko. Zgodnie z § 6 ust 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2017r. poz.1591) pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu jest udzielana w trakcie bieżącej pracy z dzieckiem oraz przez zintegrowane działania nauczycieli i specjalistów, a także w formie zajęć specjalistycznych (korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym), porad i konsultacji. Z kolei § 11 ust.1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz.U. z 2017r. poz.1646) stanowi, że zajęcia zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej dokumentuje się w dzienniku innych zajęć niż dziennik zajęć przedszkola. O rodzaju dokumentacji w związku z potrzebą realizacji wskazań (zaleceń) zawartych w opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej oraz o sposobie jej prowadzenia decyduje przedszkole (przepisy tego nie określają) np. w procedurze organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu.
Podstawa prawna:
1. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2017r. poz.1591).
2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji
(Dz.U. z 2017r. poz.1646).
3. Rozporządzenie Ministra Eduakcji Naroodwej z dnia 7 września 2017r. w sprawie orzeczen i opinii wydawanycb przez zespoły orzekające działajaće w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych (Dz.U.z 2017r. poz.1743).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pytanie dotyczy języków obcych w szkole ponadgimnazjalnej.
Czy uczeń kończący gimnazjum z językiem obcym III1 musi obowiązkowo kontynuować naukę tego języka na poziomie IV! poziom rozszerzony?? czy ma prawo do IV.1 poziom podstawowy. Proszę o jednoznaczną odpowiedź.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w klasie I szkoły podstawowej nadal obowiązuje podręcznik rządowy? Czy w przypadku rezygnacji z podręcznika rządowego jest wymagana zgoda ograny prowadzącego dotycząca wyboru innego podręcznika? Proszę o podanie podstawy prawnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w szkole niepublicznej możemy zajęcia z WDŻ realizować tylko np. w 5 i 8 klasie, jeśli godzinowo będzie się zgadzać? Czyli np. przez cały rok i wciągu 1 roku realizować 2 lata? W związku z napiętą siatką godzin?
Proszę o odpowiedź. Dziękuję serdecznie.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Logopedia w przedszkolu. Czy zajęcia logopedyczne mogą się odbywać w czasie realizacji podstawy programowej (5 godzin)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ile godzin tzw. "karcianych" powinien przepracować nauczyciel w ciągu całego roku szkolnego 2010/2011
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe