Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pracownica przebywa po urlopie macierzyńskim na urlopie wypoczynkowym, czy można w związku z tym w trakcie trwania jej urlopu wypoczynkowego zmniejszyć jej etat?
Zgodnie z art. 41 kodeksu pracy, pracodawca nie może wypowiedzieć umowy o pracę w czasie urlopu pracownika, a także w czasie innej usprawiedliwionej nieobecności pracownika w pracy, jeżeli nie upłynął jeszcze okres uprawniający do rozwiązania umowy o pracę bez wypowiedzenia. Natomiast na podstawie art. 42 § 1 KP, przepisy o wypowiedzeniu umowy o pracę stosuje się odpowiednio do wypowiedzenia wynikających z umowy warunków pracy i płacy. Pracownicy przebywającej na urlopie wypoiczynkowym nie można więc zmniejszyć etatu w drodze wypowiedzenia przez pracodawcę. Można tego dokonać jedynie za porozumieniem stron, czyli aneksem do umowy.
Za zgodą nauczycielki w czasie urlopu wypoczynkowego można zmniejszyć wymiar etatu na podstawie art. 29 § 4 w zw. z art. 11 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy, Dz. U. z 2018 r., poz. 917 ze zm., a w przypadku zatrudnienia przez mianowanie - zgodnie z art. 22 ust. 2 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela, Dz. U. z 2018 r., poz. 967 ze zm.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Witam,
czy nauczyciel, który ukończył studia wyższe na kierunku pedagogika w zakresie pedagogiki rewalidacyjnej, a ponadto 2-semestralne studia podyplomowe w zakresie komputeryzacji kształcenia specjalnego, uzyskując jednocześnie uprawnienia i kwalifikacje do prowadzenia zajęć dydaktycznych z zakresu technologii informacyjnych, informatyki z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych w placówkach kształcenia specjalnego oraz instytucjach opiekuńczo-wychowawczych, formach pozalekcyjnych i szkolnych posiada kwalifikacje do nauczania informatyki w szkołach wchodzących w skład młodzieżowego ośrodka wychowawczego? Z góry dziękuję za odpowiedź.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Jaki wymiar urlopu przysługuje osobie, która pracowała na umowie o pracę od 03-02 do 04-05 /cały etat/. Przysługuje 20 dni urlopu za rok.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej rozpoczyna awans zawodowy, pragnie również poszerzyć swoje kwalifikacje poprzez studia podyplomowe z zakresu biologii. Czy po ukończonych studiach podyplomowych będzie mógł uczyć tego przedmiotu w szkole podstawowej, jeśli ukończył studia magisterskie z zakresu pedagogiki opiekuńczej i studia podyplomowe z edukacji wczesnoszkolnej?
- Pytanie dotyczy kwalifikacji nauczyciela do prowadzenia zajęć wyrównawczych z j. polskiego w klasach IV-VIII. Czy może je prowadzić tylko nauczyciel, który ukończył filologię polską, czyli polonista, czy może je także prowadzić nauczyciel, który prowadzi zajęcia korekcyjno-kompensacyjne lub terapię pedagogiczną (bez wykształcenia polonistycznego)?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem Zespołu Szkół zatrudnionym na podstawie art. 36 ust.2 ustawy z dnia 7 września 1991 o systemie oświaty ( Dz.U. z 2016 r., poz.1943 z późn.zm) czyli tzw. menadżer. Wystąpiłam do organu prowadzącego o dokonanie oceny pracy i otrzymałam odpowiedz : "Przepisy prawa oświatowego nie przewidują możliwości dokonania oceny pracy dyrektora szkoły niebędącego nauczycielem". Czy rzeczywiście nie mogę wystąpić o dokonanie oceny mojej pracy ?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe