Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pracownik administracji ukończył studia magisterskie. Czy w związku z tym można podnieść wynagrodzenie zasadnicze? Proszę o ew. podstawę prawną. W związku ze zmianami organizacyjnymi pracownicy obsługi muszą mieć zmienione zakresy obowiązków. Wiąże się to z dodaniem obowiązków.Spowoduje to podwyższenie wynagrodzenia. Proszę o podstawę prawną i czy zmiany dokonuję aneksem do umowy czy pismem o przeszeregowaniu pracowników?
Podstawą prawną ustalania wynagrodzenia pracowników niepedagogicznych jest Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 18.03.2009 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych oraz regulamin wynagradzania pracowników niepedagogicznych obowiązujący w danej szkole. W regulaminie tym pracodawca ustala m.in. szczegółowe warunki wynagradzania, w tym maksymalny poziom wynagrodzenia zasadniczego (minimalny określa rozporządzenie). W przypadku zmiany wynagrodzenia należy powołać się na powyższe akty prawne. Dokumentem właściwym będzie angaż ustalający nowe wynagrodzenie, a jeżeli zmiany w zakresach obowiązków wiązą się ze zmianą stanowiska, to również aneks do umowy o pracę.
Rozporządzenie nie reguluje kwestii podwyżek, w tym w związku z podniesieniem wykształcenia. Jeżeli dyrektor dysponuje środkami finansowymi, to może z własnej inicjatywy podwyższyć pracownikowi wynagrodzenie.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak należy zapłacić za zastępstwo za nieobecnego n-la,gdy: - n-l realizuje na zastępstwie swój przedmiot, - n-l przedmiotowiec realizuje godzinę zgodnie z podstawą programowa? Czy tylko 2 przypadek traktujemy jako zastępstwo? Proszę o podstawę prawną
- Przytaczam moje pytanie:"Witam. Kto odpowiada za sytuację, w której dyrektor szkoły, który nie wygrał konkursu, a dalej pracuje w szkole, nie ma zabezpieczonego etatu? Zgodnie z KN nauczyciel powinien otrzymać tę informację do końca maja. Czy nowy dyrektor musi zorganizować godziny dla ustępującego dyrektora? Kto byłby odpowiedzialny w sytuacji, gdy ustępujący dyrektor odwołałby się do sądu pracy? Proszę o podstawę prawną."
oraz Państwa odpowiedz:
"
Jeżeli dyrektor był od początku pracownikiem szkoły, a nie np. urlopowanym nauczycielem innej placówki (urlop bezpłatny na okres powierzenia stanowiska dyrektora), to po przegranym konkursie wraca na stanowisko nauczyciela, bo to z tą szkołą ma zawarty stosunek pracy.
Karta Nauczyciela:
Art. 10. 1. Stosunek pracy z nauczycielem nawiązuje się w szkole, a w przypadku powołania zespołu szkół jako odrębnej jednostki organizacyjnej - w zespole szkół na podstawie umowy o pracę lub mianowania, z zastrzeżeniem ust. 8.
W pytaniu nie podano do kiedy dyrektor miał powierzenie, więc domyślam się, że do końca sierpnia, zatem projekt organizacyjny na nowy rok szkolny sporządza jeszcze dotychczasowy dyrektor i to on będzie musiał zaplanować godziny swoje i pozostałych nauczycieli.
Gdyby powierzenie skończyło się wcześniej, przed zatwierdzeniem projektu organizacyjnego, wówczas nowy dyrektor musiałby podjąć odpowiednie decyzje kadrowe, włącznie z ograniczeniem wymiaru godzin.
USTAWA z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty:
Art. 39 ust. 3. Dyrektor jest kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych w szkole lub placówce nauczycieli i pracowników niebędących nauczycielami. Dyrektor w szczególności decyduje w sprawach:
1) zatrudniania i zwalniania nauczycieli oraz innych pracowników szkoły lub placówki;"
Pytanie nie dotyczyło tego, kto przygotowuje organizację roku.
Powtarzam pytanie:
Kto odpowiada za sytuację, w której ustępujący (z powierzeniem do końca sierpnia) dyrektor , nie zaplanował dla siebie etatu?
Ten dyrektor, dnia 1 września , ma prawo oczekiwać od nowego dyrektora zatrudnienia na cały etat.
Kto odpowiada za tę sytuację?
Tzn, kogo może skarżyć ustępujący dyrektor, a w dn 1 września - zwykły nauczyciel, do sądu pracy?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Jak rozwiązać sprawę wynagrodzenia dla nauczyciela za 3 dniową wycieczkę klasową,czy wyjazd na " Zieloną szkołę"? Jakie są podstawy prawne do tych uregulowań?
- Czy nauczycielowi, który raz lub dwa razy w roku oddaje krew, należy się wolny i płatny dzień? Czy przysługują w tym przypadku uprawnienia jak dla Honorowych Dawców Krwi?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy i jak rozwiązać stosunek pracy z nauczycielem, który zatrudniony na podstawie mianowania przebywa na urlopie dla poratowania zdrowia do 20.01.2020 r..Pracuje w Zespole Szkół (gimnazjum i liceum). Nie ma możliwości zatrudnienia na pełny etat.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe