Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pracuję w przedszkolu niepublicznym na stanowisku nauczyciel, jestem w trakcie kursu z oligofrenopedagogiki. Od września chciałabym rozpocząć awans zawodowy na nauczyciela kontraktowego. Pracuję w grupie mieszanej wiekowo (3-5 latki, oraz osoby z niepełnosprawnością ruchową, intelektualną). Czy plan rozwoju piszę do grupy w której prowadzę zajęcia, czy do tych dzieci z którymi pracuję indywidualnie?
Plan rozwoju zawodowego powinien być dostosowany do zainteresowań i predyspozycji nauczyciela oraz uwzględniać potrzeby przedszkola, a także uwzględniać obowiązek prowadzenia zajęć z uczniami, w obecności opiekuna stażu lub dyrektora przedszkola, w wymiarze co najmniej jednego zajęcia w miesiącu. W związku z tym od decyzji nauczyciela, podjętej wspólnie z opiekunem stażu, który wspiera nauczyciela w opracowywaniu planu z perspektywy potrzeb przedszkola zależy, czy plan obejmie tylko pracę z oddziałem przedszkolnym, czy indywidualną pracę z dziećmi niepełnosprawnymi, czy też obydwie formy pracy. W tym zakresie rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2013 r., poz. 393) nie zawiera ścisłych wytycznych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Ocena pracy dyrektora przedszkola publicznego. Ocenę pracy otrzymałam 15 lutego 2011r. Ocena ważna jest 5lat. Czy przystępując do konkursu na dyrektora przedszkola 2015 roku muszę mieć aktualną ocenę? Proszę o podanie podstawy prawnej związanej z konkursem na dyrektora.
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Witam
Czy nauczyciel, który uzyskał stopień n-la kontraktowego w sierpniu 2020. aktualnie jest nauczycielem początkującym zatrudnionym na czas nieokreślony - jest zobowiązany do uzyskania stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego do 2027r wg "starych zasad"?
Jakie będą konsekwencje, jeśli nie uzyska stopnia n-la minowanego?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Podczas rozmowy kwalifikacyjnej dla nauczyciela ubiegającego się o stopień nauczyciela kontraktowego należy ocenić punktowo osobno każde z wymagań niezbędnych do uzyskania kolejnego stopnia awansu zawodowego?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka w grudniu 2020 r. została nauczycielem mianowanym. Kiedy musi złożyć wniosek o ocenę pracy? Kiedy musi złożyć wniosek o rozpoczęcie stażu na nauczyciela dyplomowanego?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Osoba pracuje w przedszkolu publicznym, gdzie organem prowadzącym jest spółka prawna.
Do stycznia 2017 r. ta osoba pracowała na pełnym etacie jako nauczyciel wychowania przedszkolnego i w czerwcu 2014 r. odbyła staż i został jej nadany stopień awansu zawodowego-nauczyciel kontraktowy.
Od stycznia 2017 r. do sierpnia 2017 r. ta osoba była zatrudniona na stanowisku nauczyciela pełniącego obowiązki dyrektora.
Od września 2017 r. przedszkole (nadal prowadzone przez spółkę prawną) zmienia sposób zarządzania i ma: 1) dyrektora nie pełniącego funkcji nauczyciela, 2) wicedyrektora ds. pedagogicznych. Funkcję wicedyrektora pełni właśnie ta osoba (zatrudniona jako wicedyrektor ds.pedagogicznych (20 godz./tygodniowo) oraz nauczyciel (20 godzin /tygodniowo)
Ta osoba we wrześniu 2018 r. rozpoczęła staż na kolejny stopień awansu zawodowego-nauczyciela mianowanego.
Kto może być opiekunem stażu dla tej osoby. W przedszkolu, w którym pracuje żaden nauczyciel nie ma wyższego stopnia niż nauczyciel kontraktowy.
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe