Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o informację jakie warunki muszą być spełnione, aby uruchomić własną kuchnię w przedszkolu niepublicznym: metraż, podział stanowisk, kwalifikacje personelu. Budynek przystosowywany był na żywienie z cateringu: zmywalnia, pomieszczenie kuchenne, szafa przelotowa, wiatrołap - w sumie ok 25 m2. Czy jest możliwość przeprojektowania tych pomieszczeń na własną kuchnię?
Ponieważ żaden przepis nie określa dopuszczalnej powierzchni kuchni w przedszkolu niepublicznym należy ustalić, czy konkretne pomieszczenie może zostać przygotowane (dostosowane) do jej prawidłowego funkcjonowania w szczególności poprzez wydzielenie obszaru przygotowalni, kuchni właściwej, zmywalni, przechowywania surowców i produktów oraz gotowych wyrobów, a także czy jest możliwe wyodrębnienie odrębnych stanowisk do obróbki warzyw, mięsa i jaj. Również liczba i rodzaj stanowisk, a także kwalifikacje personelu w niepublicznym przedszkolu nie są uregulowane i zależą od potrzeb danej jednostki oświatowej i uznania ich za wystarczające przez pracodawcę, w tym zwłaszcza w zależności od liczby wydawanych posiłków. Nie w każdym przedszkolu oprócz kucharza zatrudnia się pomoc kuchenną lub intendenta. Pracownicy muszą znać i przestrzegać przepisy dotyczące zbiorowego żywienia dzieci i młodzieży w jednostkach oświatowych. Od podziału kompetencji zależy, czy kucharz będzie samodzielnie ustalał, czy współdziałał przy opracowywaniu jadłospisów; musi dbać o odpowiednie przechowywanie i zabezpieczenie przed zepsuciem produktów przed i po wykorzystaniu; racjonalnie gospodarować surowcami; odpowiednio przygotowywać i porcjować posiłki; dbać o jakość, smak, estetykę podania; odpowiednio organizować pracę w kuchni (w tym przestrzegać zasad bhp i przepisów przeciwpożarowych, zasad technologii produkcji żywności); przygotowywać i przechowywać próbki pokarmowe zgodnie z przepisami higieniczno – sanitarnymi. Pomoc kuchenna musi znać te same zasady i przepisy co kucharz; wykonywać wstępną obróbkę surowców i produktów; pod kierunkiem kucharza może przygotowywać posiłki; ewentualnie wydaje posiłki oraz dba o czystość i porządek w kuchni. Intendent zazwyczaj planuje i układa jadłospisy; planuje i organizuje zakupy produktów spożywczych; nadzoruje magazynowane produkty i wydaje je kucharzowi; nadzoruje działanie kuchni w zakresie prawidłowości przygotowywania i porcjowania posiłków, wykorzystywania produktów spożywczych zgodnie z przeznaczeniem, racjonalnego gospodarowaniem produktami spożywczymi, przestrzegania porządku i czystości w kuchni.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy regulaminy rekrutacji do przedszkola i szkoły podstawowej na 2017/18 umieszczone na portalu mogą zostać wykorzystane w rekrutacji 2018/2019 i będą zgodne z obowiązującymi przepisami?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Matka ucznia klasy II SP zwróciła się z prośbą o przeprowadzenie wcześniejszej klasyfikacji ucznia i wydanie świadectwa na dzień 1 czerwca 2010r.w związku z wyjazdem dziecka za granicę ( Niemcy) na pobyt stały. Proszę o podanie procedury przeprowadzenia klasyfikacji i podstawy prawnej związanej z powyższym problemem.
- Mam pytanie związane z monitorowaniem podstawy programowej. Gdzie zapisywać godziny realizowane na różnych imprezach, wycieczkach, uroczystościach? Zastanawiam się, czy w dzienniku, czy może stworzyć inny dokument, który będzie rejestrował te godziny. Jeżeli wycieczka edukacyjna odbywa się po zajęciach lekcyjnych lub w wolny dzień - czy te godziny można wliczyć do realizowanej podstawy?
- Czy zajęcia rewalidacyjne w przypadku kiedy uczeń był nieobecny, należy odrobić?
- Czy uczeń pełnoletni może w szkole ponadpodstawowej – technikum (dzienne) samodzielnie usprawiedliwiać swoją nieobecność na zajęciach lekcyjnych?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe