Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o informację nt. organizacji indywidualnego toku nauki.Uczeń aktualnie 3 klasy, chce realizować w tym roku szkolnym program 3 i 4 klasy szkoły podstawowej. Przy założeniu, że otrzyma zgody poradni i dyrektora, jak należy interpretować przyznanie indywidualnego toku nauki na minimum rok szkolny? Czy zgoda wydana teraz, oznacza zgodę do końca roku szkolnego 2016/17? Czy taka zgoda może zostać cofnięta? Jak należy rozumieć zapis, że taki uczeń może być klasyfikowany i promowany w ciągu całego roku szkolnego? Sytuacja jest tak naprawdę taka, że ten uczeń ma już wszystkie umiejętności z klasy 3 i powinien chodzić do klasy 4, bo tylko to go rozwija. Czy jest jakaś inny sposób, aby uczeń mógł stać się szybko uczniem klasy 4?
Kwestię indywidualnego programu oraz indywidualnego toku nauki regulują przepisy rozporządzenia z dnia 19 grudnia 2001 r. w sprawie warunków i trybu udzielania zezwoleń na indywidualny program lub tok nauki oraz organizacji indywidualnego programu lub toku nauki (Dz. U. z 2002 r. Nr 3, poz. 28) – szczególnie:
- § 7. 1. mówiący, iż dyrektor szkoły zezwala na indywidualny program lub tok nauki w przypadku pozytywnej opinii rady pedagogicznej i pozytywnej opinii publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej
- § 7. 3. wskazujący, że zezwolenia udziela się na czas określony, nie krótszy niż jeden rok.
Natomiast kwestię oceniania i promowania reguluje § 11. mówiący, że ocenianie, klasyfikowanie i promowanie ucznia realizującego indywidualny program lub tok nauki odbywa się na warunkach i w sposób określony w przepisach w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych, z tym że uczeń realizujący indywidualny tok nauki, z wyjątkiem ucznia klas I-III szkoły podstawowej, jest klasyfikowany na podstawie egzaminu klasyfikacyjnego.
Na dzień dzisiejszy nie ma możliwości przeniesienia ucznia klasy III szkoły podstawowej w ciągu roku szkolnego do klasy programowo wyższej (inne etapy edukacyjne) Uczeń ten powinien być teraz objęty pomocą psychologiczno-pedagogiczną w formie zajęć dla uczniów szczególnie uzdolnionych. Warto rozważyć ewentualność przeniesienia ucznia w przyszłym roku szkolnym po pierwszym semestrze z klasy IV do klasy V.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy tworząc nowy statut dla szkoły branżowej I stopnia-organ scedował to na szkolę, wiec tworzy go sama - należy kierować się rozporządzeniem w sprawie zasad techniki prawodawczej - Rozporządzeniem RM z 20 czerwca 2002 roku? Jest tam taki par. 137 o niepowtarzaniu przepisów ustaw i innych aktów normatywnych. Czyli, czy dobrze rozumiem, że nie należy powielać zapisów rozporządzeń Men np.w sprawie zwolnień uczniów np z drugiego języka, wf, egzaminów klasyfikacyjnych itp, bo regulują to przepisy wyższego rzędu?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jakie zmiany powinny pojawić się w statucie gimnazjum w nowym roku szkolnym?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy podczas czasowego ograniczenia funkcjonowania przedszkola i pracy zdalnej nauczycieli musi zostać zmieniony statut przedszkola? Jeśli tak, to jakie zmiany powinny być wprowadzone?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- 2. Pracuję w zespole, w którego skład wchodzi szkoła policealna, centrum kształcenia ustawicznego i bursa. Każda z instytucji składowych ma swój statut. Statut ma również zespół. W statucie zespołu są dwa organy: dyrektor zespołu i rada zespołu, którą stanowią wszyscy pracownicy pedagogiczni zespołu. Każdy nauczyciel zatrudniany jest przez zespół. Jaki tytuł powinna mieć uchwała, która jest podejmowana przez radę? Uchwała rady pedagogicznej zespołu, czy uchwała rady zespołu? Czy w uchwale trzeba umieszczać informacje „uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia” i „wykonanie uchwały powierza się dyrektorowi”?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń, który miał w pierwszej klasie geografię na podstawowym poziomie, a w trzeciej klasie na rozszerzonym to na świadectwie ukończenia szkoły ma wpisane dwie oceny?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe