Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o podstawę prawną odnośnie klasyfikacji i promocji uczniów kl. VI do VII SP. Czy trzeba się powołać na prawo oświatowe? Jakich uczniów promujemy na podstawie USO, a jakich na podstawie PO?
W rozdziale 3a, dotyczącym oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów w szkołach publicznych ‒ w związku z likwidacją gimnazjum oraz wprowadzeniem egzaminu ósmoklasisty wprowadzono zmiany o charakterze dostosowującym i uchylono przepisy art. 44p oraz 44zj ust. 3, które dotyczą realizacji przez uczniów gimnazjum projektu edukacyjnego. W przepisach regulujących ocenianie, klasyfikowanie i promowanie w szkołach artystycznych wprowadzono, obok egzaminu promocyjnego, egzamin końcowy, mający na celu ustalenie końcowej oceny klasyfikacyjnej z zajęć artystycznych, Stosowne zmiany wprowadzone zostały również w art. 44zb (upoważnienie dla ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania do wydania rozporządzenia w sprawie sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów w szkołach publicznych), w którym uchyla się pkt 3 odnoszący się do realizacji projektu edukacyjnego oraz w art. 44zq (upoważnienie) dla ministra właściwego do spraw kultury i dziedzictwa narodowego do wydania rozporządzenia w sprawie sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów w publicznych szkołach artystycznych).
Zatem obecny stan prawny to: ustawa o systemie oświaty z dnia 7.09.1991 r. (ze zm.), w szczególności rozdz. 3a.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak powinny wyglądać szczegółowe warunki realizacji projektu edukacyjnego w gimnazjum? Gdzie można szukać wzorców? Jak ten dokument powinien wyglądać?
- Czy dyrektor przedszkola może żądać od rodziców zaświadczenia od lekarza, że dziecko po przebytej chorobie jest już zdrowe i może uczęszczać do przedszkola? Rodzic musi zapłacić za takie zaświadczenie czy jest to zgodne z prawem?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o odpowiedź na pytanie w sprawie obowiązków szkoły/przedszkola wobec dziecka z cukrzycą-pytanie z dnia 05.06.2012
Z góry dziękuję za pomoc.bb
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy w szkole trzeba montować na grzejniki osłony (np. na korytarzach i klasach dla starszych dzieci)? W tym roku wymieniamy wszystkie grzejniki na płytowe (bez żeberek). Czy mimo to należy je dodatkowo zabezpieczyć osłonami? Z jakich przepisów wynika ten wymóg?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jeżeli nauczycielowi brakuje godzin do pełnego etatu, czy może ten etat uzupełniać w świetlicy szkolnej? Jak wówczas liczyć ilość godzin? Ma 11 godzin dydaktycznych. Czy uzupełnia tylko 7, czy odpowiednią część etatu z 26 godzin etatu świetlicy?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe