Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o precyzyjną informację, na jakie wsparcie może liczyć przedszkole niepubliczne ze strony publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej. Czy poradnia publiczna na wniosek dyrektora przedszkola niepublicznego jest zobligowana np. do przeprowadzenia badań przesiewowych logopedycznych i psychologicznych? Albo do objęcia wsparciem czy przeprowadzenia diagnozy dziecka, którego rodzice nie widzą potrzeby zgłoszenia się do poradni i nie chcą tego zrobić?
Tę kwestię reguluje precyzyjnie § 10. rozporządzenia MEN z 1 lutego 2013r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych (Dz.U. z 13 lutego 2013, poz.199 ze zmianami z 25 sierpnia 2017 – Dz.U. z 31 sierpnia 2017 poz. 1647), mówiący, iż wspomaganie przedszkoli, szkół i placówek polega min. na rozpoznawaniu potrzeb dzieci i młodzieży oraz indywidualizacji procesu nauczania i wychowania oraz innych potrzeb wskazanych przez daną placówkę. Nie ma natomiast precyzyjnego katalogu zadań, jakie poradnia zobligowana jest wykonać wspierając placówkę publiczną lub niepubliczną. To kwestia ustaleń między dyrektorami obu placówek. Jeśli chodzi o wykonanie przez PPP diagnozy dziecka i objęcie go wsparciem poradni bez zgody jego rodziców – to jest to absolutnie niemożliwe. Zgodnie z obowiązującym stanem prawnym taka decyzja należy wyłącznie do rodziców, gdyż korzystanie z pomocy psychologiczno-pedagogicznej jest dobrowolne. Chyba, że ich „upór” naraża na szwank bezpieczeństwo, zdrowie i rozwój dziecka – wtedy tylko Sąd Rodzinny może podjąć taką decyzję.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy ukończenie kursu kwalifikacyjnego z terapii pedagogicznej uprawnia do prowadzenia zajęć z rewalidacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Kiedy w danym roku szkolnym zakończyć I półrocze?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy Rozporządzenia MEN w sprawie ramowych planów nauczania art.8. Czy zgodnie z tym art. w klasie VII jest 1 godzina dyrektorska i w VIII też 1? Czy to jest 1 godzina na cykl VII-VIII i wybieram sobie czy przydzielam w VII czy w VIII?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Przy szkole jest oddział przedszkolny dla dzieci sześcioletnich (zdeklarowanych 14 dzieci). Rodzice zwrócili się z prośbą do wójta o utworzenie oddziału dla dzieci pięcioletnich. Czy wójt może nakazać przyjęcie 5-latków do grupy 6-latków? Proszę o podstawę prawną.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaki wniosek z jaką podstawą prawną powinnam złożyć do dyrektora szkoły z prośbą o urlop zdrowotny?
Jakie dokumenty powinien wypełnić lekarz prowadzący, kierując mnie na urlop zdrowotny?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe