Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o przykład zarządzenia dotyczącego inwentaryzacji zdawczo - odbiorczej przy zmianie dyrektora. Jak to przeprowadzić?
Szczegółowy tryb postępowania i wzory dokumentacji w zakresie inwentaryzacji może określić organ prowadzący na podstawie art. 34a ust. 1 i 2 w zw. z art. 5 ust. 7 UoSO. Ustępujący dyrektor powinien wyznaczyć osoby odpowiedzialne za przeprowadzenie inwentaryzacji w poszczególnych obszarach i zobowiązać je do sporządzenia protokołów wraz z załącznikami wymieniającymi przekazywane mienie i dokumentację - najlepiej zgodnie z ich zakresem obowiązków, aby zapewnić rzetelność inwentaryzacji, a także wyznaczyć termin zakończenia prac, umożliwiający przekazanie z udziałem obydwu dyrektorów. W zależności od mienia danej placówki i prowadzonej w nim dokumentacji, przekazanie może objąć: a) protokół zdawczo - odbiorczy mienia, w którym wymienia się środki trwałe, dokumentację techniczną budynku i instalacji (książka obiektu budowlanego, protokoły z przeglądów budowlanych oraz pozostałych instalacji), potwierdzenie przekazania kluczy do pomieszczeń oraz wszelkiego sprzętu; b) przekazanie dokumentacji dotyczącej organizacji placówki – arkusze organizacyjne, statut i inne wewnętrzne regulację, księga zarządzeń dyrektora, księga protokołów kolegialnych organów działających w placówce wraz z uchwałami, wykaz pieczątek i pieczęci, c) dokumentację kadrową, w tym akta osobowe pracowników, d) dokumentację księgową, e) informację o zobowiązaniach, należnościach i finansach placówki.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jakie dokumenty powinien przekazać odchodzący dyrektor szkoły nowemu dyrektorowi?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaką możliwość prawną ma dyrektor szkoły w sprawie przeniesienia ucznia do innej szkoły z powodu złego zachowania? Czy szkoła ma obowiązek przyjąć takiego ucznia? Kto typuje szkołę, do której uczeń ma zostać przyjęty?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Matka dziecka zwróciła się 15 września z wnioskiem i opinia z poradni o odroczenie obowiązku szkolnego. Jak przeprowadzić to formalnie, skoro termin upłynął dnia 31 sierpnia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy niepubliczna poradnia psychologiczno-pedagogiczna musi realizować zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze oraz wczesnego wspomagania rozwoju w okresie wakacji, a jeśli nie musi to czy należy się za okres wakacji wówczas jej dotacja?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaką podstawę prawną wpisać do Uchwały rady pedagogicznej w sprawie zaopiniowania arkusza organizacji szkoły na rok 2017/2018
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe