Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o przykład zarządzenia dotyczącego inwentaryzacji zdawczo - odbiorczej przy zmianie dyrektora. Jak to przeprowadzić?
Szczegółowy tryb postępowania i wzory dokumentacji w zakresie inwentaryzacji może określić organ prowadzący na podstawie art. 34a ust. 1 i 2 w zw. z art. 5 ust. 7 UoSO. Ustępujący dyrektor powinien wyznaczyć osoby odpowiedzialne za przeprowadzenie inwentaryzacji w poszczególnych obszarach i zobowiązać je do sporządzenia protokołów wraz z załącznikami wymieniającymi przekazywane mienie i dokumentację - najlepiej zgodnie z ich zakresem obowiązków, aby zapewnić rzetelność inwentaryzacji, a także wyznaczyć termin zakończenia prac, umożliwiający przekazanie z udziałem obydwu dyrektorów. W zależności od mienia danej placówki i prowadzonej w nim dokumentacji, przekazanie może objąć: a) protokół zdawczo - odbiorczy mienia, w którym wymienia się środki trwałe, dokumentację techniczną budynku i instalacji (książka obiektu budowlanego, protokoły z przeglądów budowlanych oraz pozostałych instalacji), potwierdzenie przekazania kluczy do pomieszczeń oraz wszelkiego sprzętu; b) przekazanie dokumentacji dotyczącej organizacji placówki – arkusze organizacyjne, statut i inne wewnętrzne regulację, księga zarządzeń dyrektora, księga protokołów kolegialnych organów działających w placówce wraz z uchwałami, wykaz pieczątek i pieczęci, c) dokumentację kadrową, w tym akta osobowe pracowników, d) dokumentację księgową, e) informację o zobowiązaniach, należnościach i finansach placówki.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy niepubliczny ośrodek rewalidacyjno-wychowawczy może być placówką o uprawnieniach publicznych? Jakie warunki powinien spełniać?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy opiniowania przez Radę Pedagogiczną przydziału godzin dla nauczycieli (tzw. arkusza organizacyjnego czy projektu organizacji szkoły czy przedszkola). Czy jeszcze nauczyciele opiniują te arkusze, czy należy zwoływać posiedzenie Rady Pedagogicznej i powinna ona podjąć uchwałę opiniującą?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam, bardzo proszę o przepis mówiący o tym, w jakim wieku dziecko może wracać samo do domu. Pozdrawiam
- Jestem dyrektorem zatrudnionym na czas określony na czas pełnienia funkcji dyrektora -5 lat. Czy w czasie pełnienia 5-letniej kadencji mogę skorzystać z urlopu dla poratowania zdrowia?
- Jaka jest podstawa prawna do promowania w ciągu roku ucznia klasy II gimnazjum do klasy III gimnazjum? Czy w tym przypadku można zastosować zapisy art. 44o UoSO czy może jeszcze coś innego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe