Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o ustosunkowanie się jakiego typu produkty mogą być umieszczane w automatach podłączonych w szkole tak aby zasady zdrowego odżywiania były zachowane. W jakich aktach prawnych jest to opisane?
Nie ma aktów prawnych nt. szczegółów z pytania. Dyrektor szkoły lub placówki w szczególności: 1) kieruje działalnością szkoły lub placówki i reprezentuje ją na zewnątrz; 2) sprawuje nadzór pedagogiczny, 3) sprawuje opiekę nad uczniami oraz stwarza warunki harmonijnego rozwoju psychofizycznego poprzez aktywne działania prozdrowotne; 4) wykonuje zadania związane z zapewnieniem bezpieczeństwa uczniom i nauczycielom w czasie zajęć organizowanych przez szkołę. Oznacza to, że szkoła może posiadać własne rozwiązania w sprawie, o której mowa w pytaniu.
Podstawa prawna: Ustawa o systemie oświaty z 7.09.1991 r. (ze zm.), w szczególności art. 39.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Przyjęłam dziecko z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego do Przedszkola z oddziałami integracyjnymi. Zalecenie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej realizacja kształcenia w Przedszkolu Specjalnym. Kierownik Oświaty z Gminy odmówiła subwencji na dziecko. Tłumacząc, że jako Przedszkole Integracyjne nie mogę przyjąć dziecka. Uważam że mogłam przyjąć, a nawet powinnam, zapewniając zalecenie realizacji potrzeb edukacyjnych. A rodzic ma prawo wyboru.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jeden z rodziców naszego ucznia upoważnił swoją mamę (babcię dziecka) do odbioru wszelkiej korespondencji ze szkoły. Należy zaznaczyć, że korespondencja z tym rodzicem jest obszerna i można by powiedzieć, że systematyczna (mama ucznia składa pisma w sekretariacie szkoły kilka razy w miesiącu, a nawet tygodniu). Odpowiadając na pisma, w korespondencji zamieszczamy różne informacje – choćby takie, jak oceny ucznia, kryteria oceniania, ilość spóźnień, czy jako załączniki np. kopie kartkówek, dodatkowych prac domowych itp. Proszę o informację, jak takie upoważnienie ma się względem RODO? Czy wystarczy, że rodzic złoży je w szkole i już – dokument funkcjonuje i ma swoją ważność, czy powinno być potwierdzone np. przez prawnika? Czy zawarte w nim dane osobowe (imię, nazwisko, numer dowodu osobistego) osoby trzeciej zobowiązują nas do jakiejś dodatkowej czynności?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak rozliczyć nadgodziny nauczycielowi przedszkola, który tygodniowo ma 2,5 nadgodzin planowych i w dniu w którym pracuje od godz. 6.30 do 15.30 jest oddelegowany na zebranie związkowe ZNP od godz. 11.00 do 14.00 (pełni funkcję prezesa ogniska). Czy nauczyciel po zebraniu wraca do pracy i liczymy mu normalnie nadgodziny? Czy po zebraniu nauczyciel nie wraca już do pracy i zdejmujemy mu nadgodziny planowe?
- Proszę o przykładowy arkusz wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania ucznia kl. I (I etap edukacyjny) z niepełnosprawnością ruchową i mową dyzartryczną oraz o przykładowy ipet dla tego ucznia.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Rozporządzenie MEN z dnia 29.04.2020 zmieniające rozporządzenie w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVI-19 wznawia działalność poradni psychologiczno-pedagogicznych w trybie stacjonarnym od dnia 04.05.2020 r.
Czy w trosce o bezpieczeństwo pracowników i klientów poradni możliwa byłaby organizacja pracy poradni w taki sposób, że 50% byłaby to praca zdalna, a 50% praca w trybie stacjonarnym?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe