Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Przy szkole podstawowej funkcjonuje zespół wychowania przedszkolnego (jako odrębna placówka oświatowa uwzględniona w RSPO). Realizowane jest w nim wychowanie przedszkolne (poniżej klasy 0) dla dzieci 3-5-letnich w wymiarze 20 godz. tygodniowo. Ma on przydzieloną jedną salę dydaktyczną, korytarz i toalety są wspólne dla zespołu i szkoły. W zespole tym nie ma zatrudnionego nauczyciela, zajęcia realizuje nauczyciel zatrudniony w szkole. Jest to bardzo problematyczne. Uniemożliwia prawidłową sprawozdawczość np. do GUS, SIO. Jakie działania należy podjąć na poziomie szkoły i organu prowadzącego, w celu likwidacji zespołu wychowania przedszkolnego (jako odrębnej jednostki), a następnie włączenia go w struktury szkoły jako oddziału przedszkolnego?
Pierwszym etapem jest likwidacja zespołu wychowania przedszkolnego na zasadach określonych w art. 89 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2018 r., poz. 996 ze zm., która musiałaby się rozpocząć na początku 2019 r., aby likwidacja nastąpiła z dniem 31 sierpnia 2019 r. Organ prowadzący jest obowiązany, co najmniej na 6 miesięcy przed terminem likwidacji, zawiadomić o zamiarze likwidacji placówki: rodziców uczniów, właściwego kuratora oświaty oraz organ wykonawczy jednostki samorządu terytorialnego. Konieczne jest także uzyskanie pozytywnej opinii kuratora oświaty. Następnym etapem jest utworzenie oddziałów przedszkolnych w szkole podstawowej, co wymaga zmiany statutu szkoły przez szkolne organy, w tym postanowień statutu dotyczących organizacji i wprowadzenia postanowień dotyczących funkcjonowania oddziałów przedszkolnych oraz ewentualnie wskazania w nazwie szkoły oddziałów przedszkolnych – art. 72 ust. 1, 80 ust. 2 pkt 1, art. 98 ust. 1 pkt 1, 102 ust. 2 w zw. z ust. 1 PO.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W związku z wpływem do szkoły oświadczeń rodziców uczniów o rezygnacji z usług profilaktyki zdrowotnej na terenie szkoły oraz niewyrażeniu przez nich zgody na: mierzenie temperatury, noszenie maseczek, kierowanie dzieci do izolatki, dezynfekcji rąk płynami dezynfekującymi zwracamy się z prośbą o wyrażenie opinii w tym temacie. Rodzice powołują się w pismach na ustawę z dnia 12.04.2019 r. o opiece zdrowotnej nad uczniami (Dz.U. 2019 poz. 1078 art. 7) oraz na konstytucję RP art. 31 ust. 3. Czy szkoła musi uwzględnić takie oświadczenia rodziców w dobie panującej pandemii biorąc pod uwagę, że większość dzieci i rodziców dostosowuje się do zaleceń i procedur związanych z zapobieganiem rozprzestrzeniania się COVID-19? Jak możemy ustosunkować się do tego typu oświadczeń uwzględniając dobro wszystkich dzieci, rodziców, nauczycieli, pracowników?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy organizacji konsultacji dla klas ósmych od 25 maja 2020 r. Szkoła realizuje nauczanie zdalne. Czy prawidłowe byłoby prowadzenie konsultacji dobrowolnych dla całej klasy, z jednoczesnym powstrzymaniem się od zdalnego nauczania dla danej klasy w danym dniu konsultacji? Konsultacje są dobrowolne, co z uczniami, którzy nie zgłoszą się na konsultację i w danym dniu nie realizują zdalnego nauczania?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne organizuje się maksymalnie 5 dzieci. Czy można łączyć na tych samych zajęciach dzieci w różnym wieku, np. 3 -latka z 6 latkiem; ucznia klasy 4 z uczniem z klasy 6?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Do sierpnia 2020 r. byłam dyrektorem szkoły. Z kuratorium otrzymałam ocenę pracy bardzo dobrą. Obecnie jestem nauczycielem i nowy dyrektor obniżył mi dodatek motywacyjny i przyznał mi najniższą nagrodę na DEN. Jako dyrektor dbałam o podnoszenie efektów nauczania - podniosły się wyniki egzaminu ósmoklasisty, szczególnie z matematyki, tylko w ostatnim półroczu (nie będę wspominać wcześniejszych) zadbałam o to by wymieniono instalację elektryczną w jednym z budynków szkoły, został naprawiony dach, wymieniono rynnę, pozyskałam sponsorów. Jako nauczyciel prowadziłam lekcje otwarte dla stażysty, a także dla rodziców, przeprowadziłam międzyszkolny konkurs. przygotowywał uczniów do konkursów plastycznych, systematycznie brałam udział w szkoleniach i kursach itp. Obecnie czuję się, jakbym została ukarana za to, że szkoła, w której pełniłam funkcję dyrektora przez 5 lat, zaczęła „błyszczeć”. Nie spodziewałam się takiego podziękowania. Proszę o odpowiedz, do kogo, gdzie powinnam się zwrócić o równe traktowanie. I wyjaśnienie takowego potraktowania mojej osoby.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń, który w Anglii ukończył szkołę podstawową, ale wiekowo jest młodszy o jeden rok od swoich rówieśników może byc przyjęty do pierwszej klasy gimnazjum.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe