Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Przy szkole podstawowej organ prowadzący chce utworzyć całodzienne przedszkole dla dzieci 3-5 letnich oraz przekształcić 5- godzinny oddział przedszkolny w całodzienny. Jakie warunki musi spełniać szkoła aby móc utworzyć taki zespół szkolno-przedszkolny?
Jeśli zespół ma objąć niesamorządowe placówki publiczne, osoba prowadząca musi uzyskać zezwolenie na prowadzenie przedszkola na wniosek złożony w gminie wraz z projektem aktu założycielskiego i statutu - art. 88 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2018 r., poz. 996 ze zm. Po utworzeniu przedszkola może dodatkowo także utworzyć zespół szkolno - przedszkolny według zasad określonych w art. 91 PO, co wymaga sporządzenia aktu założycielskiego zespołu (i jego zaopiniowana przez rady pedagogiczne szkoły i przedszkola) oraz opracowania jego statutu.
Utworzenie przedszkola niepublicznego wymaga uzyskania wpisu do ewidencji i spełnienia warunków wymienionych w art. 168 ust. 4 PO, w tym opracowania statutu. Tworzenie zespołu niepublicznych placówek nie jest sformalizowane, zespół nie podlega wpisowi do ewidencji i do decyzji organu prowadzącego należy ewentualne nadanie (bądź nie) statutu zespołowi – art. 182 PO.
Sprawowanie całodziennej opieki w przedszkolu wymaga zatrudnienie wykwalifikowanych nauczycieli w liczbie i wymiarze czasu pracy pozwalających na zapewnienie dzieciom należytej opieki – art. 13 ust. 1 pkt 4 i ust. 6 pkt 2 PO.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jakie są podstawy prawne do tworzenia koncepcji szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak wykorzystać art. 63 ustawy Karta Nauczyciela w stosunku do agresywnego rodzica?
Uczeń notorycznie nie odrabia lekcji, nie pracuje na lekcji, opuszcza dodatkowe zajęcia (ma wadę wymowy i nie można go zrozumieć). Kontakt z matką jest ograniczony. Lekceważy zaproszenia na rozmowę, jednak potrafi wpaść do szkoły i naubliżać wszystkim, nie licząc się z głosem innych. Nie dopuszcza nikogo do słowa. Argumenty zawarte w statucie są dla niej nie do przyjęcia. Uważa, że "nauczyciele uwzięli się na syna, ale ona się niczego nie boi i jeszcze załatwi nas" (nie wiem jak?). Mamy już dość jej napaści - inaczej nie można tego nazwać. Sama nic nie robi, aby dziecku pomóc. Trwa to już piąty rok.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie są wymagania, aby utworzyć grupę specjalną dla dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego w przedszkolu niepublicznym?
Czy należy wprowadzić zmiany w statucie placówki?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Utworzyłam w szkole podstawowej oddział integracyjny (klasa czwarta, 14 uczniów w tym 4 dzieci z orzeczeniem). Jakie powinnam mieć dokumenty, zapisy w statucie? Czy powinnam podzielić uczniów na grupy: na informatyce i j. angielskim? Proszę o zapisy dotyczące organizacji oddziału integracyjnego zgodnie z przepisami.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy na świadectwie końcowym klasy III gimnazjum do średniej ocen wliczają się przedmioty, które skończyły się w klasie II gimnazjum np. plastyka? Proszę o podanie podstawy prawnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe