Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pytanie dotyczące likwidacji szkoły publicznej. Czy najpierw przeprowadza się rozmowę z nauczycielami i rodzicami danej szkoły ,czy podejmuje się uchwałę intencyjną.
Rozmowa z nauczycielami i rodzicami uczniów nie stanowi obligatoryjnego etapu likwidacji szkoły publicznej, natomiast ten etap jest fakultatywny i konsultacje są prowadzone na dowolnym etapie. Art. 89 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2018 r., poz. 996 ze zm. wymaga powzięcia najpierw zamiaru likwidacji szkoły publicznej (wyrażonego w szczególności w tzw. uchwale intencyjnej jednostki samorządu terytorialnego) oraz zawiadomienia o nim co najmniej na 6 miesięcy przed terminem likwidacji szkoły (czyli do końca lutego) rodziców uczniów, właściwego kuratora oświaty oraz organu wykonawczego jednostki samorządu terytorialnego właściwej do prowadzenia szkół danego typu.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o informację jaka jest sytuacja ucznia klasy pierwszej liceum, który nie uzyska promocji do klasy drugiej z powodu dużej ilości jedynek. Uczeń ten chce zmienić szkołę i zabrać swoje dokumenty przed końcem roku szkolnego. Czy należy wydać mu dokumenty bez wypisania świadectwa? Czy może on zarekrutować się do innej szkoły średniej skoro system rekrutacji elektronicznej został już zamknięty? Czy musi on czekać na rekrutację uzupełniającą?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam dwie klasy II SP w których jest po 12 uczniów (klasy miały więcej uczniów, ale w wyniku migracji rodziców został stan obecny). Organ Prowadzący zadał pytanie, czy w ramach szukania oszczędności można je połączyć w jeden oddział między drugą a trzecią klasą. Mam wątpliwości, bo dla dobra dzieci chyba zasadne będzie połączenie ich przed klasą czwartą po zakończonym pierwszym etapie edukacyjnym, ale ważne też są finanse. Proszę o poradę prawną, która pozwoli podjąć właściwą decyzję.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W dniu 25.10.2024r. rodzic przyniósł zaświadczenie lekarskie od psychiatry aby dostosować warunki egzaminacyjne dla dziecka kl.8: wydłużenie czasu i nie przenoszenie odpowiedzi.Czy takie dostosowanie mogę sama uwzględnić czy należny to zrobić uchwałą rady pedagogicznej, czy może powinnam mieć zgodę od dyrektora CKE?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Cztery lata temu, z inicjatywy rodziców, powstała rada szkoły. Od początku swojego istnienia był to praktycznie tzw. "martwy twór", gdyż nie podejmował żadnych konkretnych działań na rzecz społeczności szkolnej. W minionym roku szkolnym nie spotkał się na żadnym posiedzeniu, więc członkowie rady chcieli jej rozwiązania. Na początku tego roku szkolnego rada pedagogiczna podjęła decyzję o rozwiązaniu rady szkoły przy całkowitej aprobacie członków prezydium Rady Rodziców. Równocześnie usunięto rozdział dotyczący rady szkoły w znowelizowanym statucie szkoły. Czy były to działania zgodne z prawem? Niestety, jeden z rodziców (skonfliktowany z nauczycielami i rodzicami) chce wystąpić z wnioskiem o powołanie nowej rady szkoły i liczy na zostanie jej członkiem. Czy dyrektor szkoły może odmówić powołania nowej rady szkoły w sytuacji gdy wszyscy nauczyciele i członkowie prezydium rady rodziców są przeciwni i odmawiają współpracy z tym skonfliktowanym rodzicem? Czy nauczyciele mogą odmówić członkostwa w rady szkoły i co w takim przypadku ma zrobić dyrektor?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Rodzice są w trakcie rozwodu. Matka chce przenieś dziecko do innej szkoły. Ojciec nie wyraża na to zgody.
Co szkoła powinna zrobić w tej sytuacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe