Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pytanie dotyczy ankiety dla szkół dotyczące pomocy psychologiczno-pedagogicznej Czy wszyscy uczniowie korzystający z zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej musza mieć IPETy ? Czy można objąć uczniów opieką 9 takich co nie maja opinii lub orzeczeń bez IPETów? Jeżeli tak to jak dokumentuje się taką pomoc? Dot. pytania 7 tzn. osoby inicjujące objęcie ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną to: poradnia psychologiczno-pedagogiczna (na podstawie opinii lub orzeczenia) Nie rozumiem tego pytania. Jeżeli uczeń przychodzi do szkoły z opinia lub orzeczeniem z poradni, to kto inicjuje pomoc? Dyrektor, uczeń, rodzic, poradnia?
IPET, czyli Indywidualny Program Edukacyjno-terapeutyczny - opracowuje się tylko i wyłącznie dla ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność lub niedostosowanie społeczne lub zagrożenie niedostosowaniem społecznym.
Pomocą psychologiczno-pedagogiczną można, a nawet trzeba objąć ucznia bez opinii lub orzeczenia jeśli tylko nauczyciel pracujący z nim stwierdzi, że ze względu na potrzeby rozwojowe lub edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne uczeń ten wymaga takiej pomocy.
Inicjatorem pomocy psychologiczno-pedagogicznej jest ta osoba, która dostarczyła do szkoły opinię lub orzeczenie wydane przez PPP, a więc rodzic ucznia lub sam uczeń, o ile jest pełnoletni. Inicjatorem jest również ta osoba, która zgłosiła wychowawcy klasy lub dyrektorowi placówki, że uczeń wymaga objęcia taką pomocą na terenie szkoły. Wszystkie te kwestie wyjaśnione są w poszczególnych paragrafach rozporządzenia MEN z dnia 9 sierpnia 2017r. w sprawie organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 25 sierpnia 2017 poz, 1591)
Dokumentację udzielanej uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej stanowią: Dzienniki zajęć innych oraz Indywidualna Teczka Ucznia – o tym mówi rozporządzenie MEN z dnia 25 sierpnia 2017r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz.U. z 31 sierpnia 2017 poz. 1646)
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Bardzo proszę o aktualną podstawę prawną do uchwał:
1) opinii dotyczącej organizacji pracy szkoły, zmiany do Arkusza Organizacyjnego wprowadzone Aneksem,
2) opinii dotyczącej organizacji pracy szkoły w tym tygodniowego rozkładu zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych,
3) uchwalenie planu doskonalenia zawodowego nauczycieli,
4) opinii odnośnie propozycji przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego,
5) opinii na temat planu finansowego,
6) uchwalenie Planu Pracy szkoły,
7) w sprawie ustalenia sposobu wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego,
8) opinii na temat innowacji,
9) uchwała klasyfikacyjna
10) opinii dopuszczenia do użytku szkolnych programów nauczania,
11) opinii o sposobach dostosowania warunków przeprowadzania egzaminów ósmoklasisty,
12) podstawa prawna do wprowadzenia planu nadzoru pedagogicznego.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź - Zgodnie z Rozporządzeniem Men z dnia 11 października 2013 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci opinię o wczesnym wspomaganiu wydajemy po złożeniu wniosku przez rodzica "od chwili wykrycia niepełnosprawności". Czy owe "niepełnosprawności" należy rozumieć jak w przypadku niepełnosprawności uprawniających Poradnie Psychologiczno-Pedagogiczne do wydania orzeczenia do kształcenia specjalnego, czyli: 1) niesłyszących, 2) słabosłyszących, 3) niewidomych, 4) słabowidzących, 5) z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją, 6) z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 7) z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym, 8) z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, 9) z niepełnosprawnościami sprzężonymi), czy też bardziej liberalnie, np. w przypadku dziecka z podejrzeniem Fas, zaburzeń integracji sensorycznej, czy nadpobudliwości psychoruchowej? Kiedyś na szkoleniu w odpowiedzi na moje pytanie uzyskałam odpowiedź: "to zespół orzekający podejmuje decyzje". Oczywiście, że tak, ale na podstawie czego, jakiego przepisu? Czasami rodzice posiadający orzeczenie o niepełnosprawności wydane przez zespół ds. orzekania o niepełnosprawności oczekują od Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej wydania opinii o wczesnym wspomaganiu, zwłaszcza, gdy orzeczenie ma symbol 12-C czyli całościowe zaburzenia rozwojowe. Niedawno podczas szkolenia dla Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej, wśród członków zespołów orzekających toczyła się ostra dyskusja sprzecznych interpretacji "niepełnosprawności", proszę o pomoc.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy te zapisy w statucie są zgodne z przepisami: 1. "„6” oznacza, że wiadomości ucznia wyraźnie wykraczają poza poziom osiągnięć edukacyjnych" i 2. "Prace pisemnie ucznia, dokumentację egzaminu klasyfikacyjnego, poprawkowego lub inną dokumentację dotycząca oceniania udostępnia się uczniowi i jego rodzicom do wglądu wyłącznie na terenie Szkoły".
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej (pracujący w klasach I-III) może być wychowawcą klasy IV?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Chcę zatrudnić osobę do pracy na stanowisku nauczyciela zespołowych zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, która ma studia licencjackie z filologii germańskiej specjalność literaturoznawstwo, magistra z zarządzania zasobami ludzkimi i skończyła studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki i przygotowania pedagogicznego. Czy osoba ma kwalifikacje?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe