Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pytanie dotyczy dodatku za specjalizacje II stopnia. W jakiej wysokości wypłaca się dodatek za specjalizację jeśli nauczyciel nie ma pełnego wymiaru godzin pracy? Proporcjonalnie do wymiaru godzin czy całość?
Aktualnie obowiązujące przepisy, a w szczególności ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela, Dz. U. z 2018 r., poz. 967 ze zm., nie przewidują ww. dodatku jako składnika wynagrodzenia – dotyczy w szczególności nauczycieli, którzy uzyskali specjalizację po 2000 r. Wyjątkowo – o ile nauczyciel przez ostatnich ponad 18 lat nie uzyskał wyższego stopnia awansu zawodowego – prawo do takiego dodatku zachował, jeżeli w dniu 6 kwietnia 2000 r. otrzymywał taki dodatek, przysługujący w wysokości proporcjonalnej do łącznej liczby godzin zajęć z przedmiotu nauczania lub rodzaju zajęć realizowanych przez nauczyciela zgodnie z posiadanym stopniem specjalizacji, ale tylko do czasu uzyskania kolejnego stopnia awansu zawodowego w szkole - § 10 i § 11 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 19 marca 1997 r. w sprawie wynagradzania nauczycieli (Dz.U. nr 29, poz. 160, ze zm.) w zw. z art. 9 ustawy z 18 stycznia 2000 r. o zmianie ustawy - Karta Nauczyciela oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2000 r. Nr 19, poz. 239 ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy dyrektor może nakazać nauczycielowi prowadzenie zajęć indywidualnych w domu ucznia w którym panuje choroba zakaźna Nauczyciel odmówił wyjazdu na zajęcia. Jak rozwiązać taką sytuację zgodnie z prawem?
- Czy nauczycielka - magister filologii germańskiej ma kwalifikacje do pracy w przedszkolu niepublicznym jako nauczyciel?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- "Nauczycielka, która była zatrudniona na umowę o pracę na 1 rok szkolny (cały etat)w trakcie umowy urodziła dziecko. Jej urlop macierzyński kończy się 29 sierpnia. Pani przyniosła podanie o urlop wypoczynkowy za ferie (była na zwolnieniu) i za wakacje. Czy należy jej się ten urlop i w jakim wymiarze? Od 1 września przewiduję dla niej tylko 1/2 etatu. Bardzo proszę o wyjaśnienie odpowiednich przepisów."
Takie pytanie zadałam Państwu i otrzymałam odpowiedź, za którą dziękuję.
W związku z tą samą osobą chciałabym jeszcze prosić o wyjaśnienie jednego problemu: czy jeżeli od 1 września podpiszę z nią umowę o pracę na czas określony (1 rok szkolny) w wymiarze 1/2 etatu to pani ta może rozpocząć pracę od wykorzystania zaległego urlopu, czy musi mieć wypłacony ekwiwalent i rozpocząć pracę 1 września?
Bardzo proszę o wyjaśnienie
Z poważaniem
Stanisława Skowera - od 1 września nowy dyrektor szkoły
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Główna Księgowa przebywa na urlopie wypoczynkowym zaległym (po macierzyńskim) od 4.11. 16 do 14.02.2017. Jaką formę umowy można nawiązać z osobą, która zastępuje ją w tym okresie?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy szkołą feryjną z internatem szkolnym. W okresie wakacji w internacie przyjmujemy kolonie i obozy. Pracownicy obsługi obecnie pracują w pięciodniowym tygodniu pracy, od poniedziałku do piątku. W jaki sposób możemy zmienić pracę pracowników obsługi w okresie wakacji (lipiec i sierpień), aby mogli wykonywać swoją pracę również w soboty i niedziele w systemie pracy zmianowej, a w przypadku urlopu jednej z osób również w równoważnym systemie czasu pracy? W jaki sposób powinniśmy rekompensować pracę w soboty i niedziele? W jaki sposób zmienić zapis w Regulaminie Pracy?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe