Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pytanie dotyczy promocji ucznia kl. III do kl. IV szkoły podstawowej. Jakie przepisy regulują brak promocji? Czy potrzebna jest opinia poradni psychologiczno-pedagogicznej itp.?
1. Uczeń klasy I-III szkoły podstawowej otrzymuje w każdym roku szkolnym promocję doklasy programowo wyższej.2. W wyjątkowych przypadkach, uzasadnionych poziomem rozwoju i osiągnięć ucznia wdanym roku szkolnym lub stanem zdrowia ucznia, rada pedagogiczna może postanowić opowtarzaniu klasy przez ucznia klasy I-III szkoły podstawowej, na wniosek wychowawcyoddziału po zasięgnięciu opinii rodziców ucznia lub na wniosek rodziców ucznia pozasięgnięciu opinii wychowawcy oddziału.3. Na wniosek rodziców ucznia i po uzyskaniu zgody wychowawcy oddziału albo nawniosek wychowawcy oddziału i po uzyskaniu zgody rodziców ucznia rada pedagogicznamoże postanowić o promowaniu ucznia klasy I i II szkoły podstawowej do klasyprogramowo wyższej również w ciągu roku szkolnego, jeżeli poziom rozwoju i osiągnięćucznia rokuje opanowanie w jednym roku szkolnym treści nauczania przewidzianych wprogramie nauczania dwóch klas.
Podstawa prawna:1. USTAWA z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.), w szczególności Rozdział 3a, w tym art. 44o.2. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 3 sierpnia 2017 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W ramach kontroli dokonałam sprawdzenia planów pracy nauczycieli na nowy rok szkolny. Nauczyciel przygotowania do życia w rodzinie opracował plan na 19 godzin, który wg.mnie niewłaściwie interpretuje rozporządzenie MEN z dnia 10 sierpnia 2009 r. Uznałam, że na przedmiot ten z godzin do dyspozycji dyrektora przeznaczyć należy w klasach piątych i szóstych po 14 godzin, w tym 5 dla chłopców i 5 dla dziewcząt. Czyli cały oddział klasowy ma wspólnie 4 godziny.Czy jet to właściwa interpretacja?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy "wczasy pod gruszą " można przyznać emerytowi-byłemu nauczycielowi?
- Czy uczeń klasy III gimnazjum może otrzymać promocję warunkową i ukończyć szkołę?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Na jakiej zasadzie tworzy się klasy integracyjne w gimnazjum? Jaka powinna być liczebność uczniów w takich klasach?Jakie przywileje ma szkoła ze względu na taką klasę?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy można nauczycielowi udzielić kary porządkowej – nagany za niekulturalne zachowanie podczas rozmowy służbowej z rodzicem? Chodzi o obrazę rodzica.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe