Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pytanie dotyczy zajęć z wychowania fizycznego w liceum ogólnokształcącym. Czy istnieje możliwość łączenia klas na różnych poziomach tzn. I, II, III. Nadmieniam, że jest to łącznie 20 osób. Czy zajęcia mogą odbywać się jedynie na sali gimnastycznej ( jedyna forma wych-fiz)?
Na obowiązkowych zajęciach wychowania fizycznego zajęcia mogą być prowadzone w grupie oddziałowej, międzyoddziałowej lub międzyklasowej, a w przypadku zespołu szkół – także w grupie międzyszkolnej, liczącej nie więcej niż 26 uczniów, z tym że jeżeli w skład grupy oddziałowej, międzyoddziałowej, międzyklasowej lub międzyszkolnej wchodzą uczniowie niepełnosprawni uczęszczający do oddziałów integracyjnych lub uczniowie oddziałów specjalnych, liczba uczniów w grupie nie może być większa niż liczba uczniów odpowiednio w oddziale integracyjnym lub specjalnym. W klasach IV–VI szkoły podstawowej, w gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej zajęcia wychowania fizycznego, w zależności od realizowanej formy tych zajęć, mogą być prowadzone łącznie albo oddzielnie dla dziewcząt i chłopców (§ 7.4 rozporządzenia o ramowych planach). Zajęcia wf powinny odbywać się także w zależności od przyjętej w szkole formy zajęć – na boiskach szkolnych, jeśli pozwala na to pogoda.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dzień dobry, jestem dyrektorem szkoły Gimnazjum w Warnicach i wynikł duży problem z którym nie umiem sobie poradzić. W pierwszej połowie maja czekałam na decyzje wójta w sprawie arkusza organizacyjnego, ponieważ wiązało się to z przydziałem dodatkowych godzin w tym w-f. W tym samym czasie uprzedziłam nauczycielkę ( mianowana niepełnie zatrudniona 17/18 etatu) o możliwości dalszego zmniejszenia godzin, ponieważ zmniejsza nam się liczba oddziałów. Nauczycielka przyjęła to normalnie zdając sobie sprawę z tej sytuacji. W zwiąku z dużymi uroczystościami szkoły pismo i dalsza rozmowa przełożona została na 24 maja i w tym czasie nauczycielka poszła na zwolnienie. Pismo o zmniejszeniu godzin otrzymała pocztą. Odpowiedź zwrotną od w/w nauczycielki otrzymałam 7.czerwca, w którym nie zgadza się z tą decyzją, napomknęła, że chce skorzystać z przeniesienia w stan nieczynny, ale nie jest jeszcze pewna. Ja nauczycielki nie miałam zamiaru zwolnić, ale nie mam więcej godzin. nauczycielka żąda ode mnie pisma o wypowiedzeniu a 31 maj już minął. Nie mogłam dać wcześniej wypowiedzenia bo nie znałam późniejszej decyzji nauczycielki. I co dalej, jak można wybrnąć z tej patowej sytuacji.
- W bursie przebywa młodzież z Ukrainy i w okresie ferii świątecznych nie ma możliwości wyjechać do domów rodzinnych. Czy w tej sytuacji placówka ma obowiązek zapewnić im opiekę opiekuńczo-wychowawczą w święta? Czy dyrektor ma prawo zmusić wychowawców do pracy w święta, np. w Boże Narodzenie czy w Wielkanoc? Nadmieniam, że wymieniona bursa jest placówką publiczną podległą pod starostwo i zgodnie ze statutem jest placówką feryjną.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność intelektualną w stopniu lekkim objęty jest wszystkimi zalecanymi przez PPP formami pomocy psychologiczno - pedagogicznej na terenie szkoły. Uczęszcza do klasy integracyjnej. jest pod opieką lekarza psychiatry.
Mimo tego na lekcjach i podczas przerw często jest bardzo agresywny zarówno w stosunku do swoich koleżanek i kolegów jak i nauczycieli: przezywa, przeklina, bije, pluje,kopie, płacze, rzuca przedmiotami, używa gróźb typu ,,Przyniosę do szkoły nóż i Cię zabiję'';,,Skoczę po samochód i się zabiję"".
Jesteśmy zaniepokojeni jego zachowaniem-stanowi ono zagrożenie dla uczniów, nauczycieli i samego ucznia. Czujemy się bezradni i nie wiemy jakie działania powinniśmy w tej sytuacji podjąć.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Co to znaczy, że dziecko zostało przyjęte do szkoły? Czy jest to data złożenia wniosku przez rodziców o zapisanie dziecka do szkoły (nie chodzi tu tylko o klasę pierwszą ), czy potwierdzenie, że szkoła zapewnia temu dziecku miejsce od września w danej klasie, ale to potwierdzenie jest z datą np. majową, czy też pierwszy września?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Rodzice są w trakcie rozwodu. Matka chce przenieś dziecko do innej szkoły. Ojciec nie wyraża na to zgody.
Co szkoła powinna zrobić w tej sytuacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe