Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pytanie dotyczy zatwierdzania i realizacji programu indywidualnego dla uczennicy szczególnie uzdolnionej w kl.1 LO. Uczennica chce uczyć się j, francuskiego, ale grupa językowa, do której została zapisana realizuje program na poziomie podstawowym. Uczennica zrezygnowała z uczęszczania do tej grupy, ale złożyła podanie o program indywidualny. Czy uczennica musi być zapisana do grupy? Czy można ją klasyfikować poza grupa za pomocą egzaminu klasyfikacyjnego i w oparciu o wyniki tegoż wydać zezwolenie na realizację programu, a byćmoże w drugiej klasie toku indywidualnego. Jak dokumentować przebieg nauczania?
Rozporządzenie MENiS z dnia 19 grudnia 2001 r. w sprawie warunków i trybu udzielania zezwoleń na indywidualny program lub tok nauki oraz organizacji indywidualnego programu lub toku nauki określa warunki rozwijania uzdolnień i zainteresowań ucznia przez dostosowanie zakresu treści i tempa uczenia się do jego indywidualnych możliwości.
Indywidualny tok umożliwia ukończenie nauki w skróconym czasie, dzięki przeprowadzeniu klasyfikowania i promowania ucznia w ciągu całego roku szkolnego. Indywidualny tok nauki jest kształceniem w zakresie jednego, kilku lub wszystkich obowiązkowych zajęć edukacyjnych, na podstawie programu (-ów) nauczania objętego (-ych) szkolnym zestawem lub na podstawie indywidualnego programu. Indywidualny tok nauki przewiduje przyspieszoną promocję, a więc możliwość wcześniejszego ukończenia szkoły.
Uczeń, który realizuje indywidualny tok nauki, może:
1) w ciągu roku szkolnego realizować· program nauczania z zakresu co najmniej dwu klas;
2) być zwolniony z obowiązku uczestniczenia w zajęciach przewidzianych planem nauczania dla jego klasy;
3) uczęszczać na wybrane zajęcia edukacyjne do klasy programowo wyższej, w tej lub innej szkole, w szkole wyższego stopnia albo realizować· program we własnym zakresie;
Uczeń ten jest klasyfikowany na podstawie egzaminu klasyfikacyjnego.
Zgody na indywidualny program i tok nauki udziela dyrektor szkoły - na wniosek rodziców lub pełnoletniego ucznia, po uzyskaniu pozytywnej opinii rady pedagogicznej i poradni psychologiczno-pedagogicznej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel dyplomowany zatrudniony przez mianowanie zostanie przeniesiony do innej placówki oświatowej zgodnie z art 18 ust. 4 KN. Pytanie dotyczy akt osobowych pracownika, czy powinny zostać przekazane w formie oryginału czy kopii?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak prawidłowo powinno być zapisane w statucie przedszkola, czy do przedszkola przyjmowane są dzieci zameldowane czy zamieszkałe w danej gminie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor może kwestionować decyzję lekarza co do orzeczenia lekarskiego o udzielenie nauczycielowi urlopu zdrowotnego, a jeśli tak to jakie należy wykonać czynności, jaki dokumenty w celu odwołania się od tej decyzji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Prowadzenie przedszkola jest działalnością oświatową PKD 85.10. Czy możliwe jest dodanie dodatkowego PKD 88.91.Z dot. opieki dziennej? Czy w takiej sytuacji możliwe jest zarejestrowanie działalności gospodarczej? Czy takie dwie formy działalności mogą być zarządzane przez jednego dyrektora oraz funkcjonować w jednym budynku?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ile godzin dyrektorskich jest dopuszczalnych w gimnazjum? Kiedy nastąpiła ostatnia zmiana liczby tych godzin?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe