Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Rodzic wychowanka dostarczył dyrektorowi przedszkola w jednym czasie (22 września 2017r.) opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. W treści opinii o wczesnym wspomaganiu i orzeczeniu występują te same zalecenia (podobna treść). 1. Czy jako dyrektor jestem zobowiązana do organizacji odrębnych zajęć? 2. W treści orzeczenia o kształceniu specjalnym nie ma wskazania o zatrudnianiu dodatkowego nauczyciela wspomagającego lub pomocy nauczyciela. Czy jestem do tego zobowiązana jako dyrektor?
Ponieważ uczeń uzyskał dwa orzeczenia, przedszkole ma obowiązek realizowania obydwu orzeczeń (każdego odrębnie), nawet jeśli uczeń posiada w nich podobne zalecenia, gdy przedszkole posiada warunki do prowadzenia WWRD (art. 127 ust. 1, 4 i 5 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 59). Zajęcia należy realizować odrębnie, zgodnie z ich specyfiką: inaczej są realizowane zajęcia uwzględnione w IPET – przez nauczycieli i specjalistów indywidualnie z uczniem lub z grupą uczniów (§ 6 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, Dz.U. z 2017 r., poz. 1578), a inaczej zajęcia w ramach programu WWRD – indywidualnie z dzieckiem i jego rodziną (§ 6 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 sierpnia 2017 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci, Dz.U. z 2017 r., poz. 1635). Jeśli dziecko nie ma autyzmu lub niepełnosprawności sprzężonych, przedszkole ogólnodostępne z oddziałami ogólnodostępnymi nie ma obowiązku zatrudnienia nauczyciela wspomagającego lub pomocy nauczyciela (§ 7 ww. rozporządzenia MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- 14 października jest dniem wolnym, dni wolne do dyspozycji dyrektora szkoły. Czy w tym dniu powinna być czynna świetlica szkolna?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dyrektor szkoły na Radzie pedagogicznej ustnie poinformował nauczycieli o chęci przeprowadzenia oceny pracy wybranych nauczycieli. Czy w związku z powyższym musi jeszcze poinformować ich w formie pisemnej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- WITAM, PROSZĘ O PODANIE PODSTAWY PRAWNEJ ODNOŚNIE KONIECZNOŚCI OPINIOWANIA PRZEZ RADĘ PEDAGOGICZNĄ ARKUSZA ORGANIZACYJNEGO SZKOŁY I ODPOWIEDŹ NA PYTANIE: KIEDY TAKI ARKUSZ NALEŻY OPINIOWAĆ- PRZED ZŁOŻENIEM DO ORGANU PROWADZĄCEGO W KWIETNIU, PO ZATWIERDZENIU PRZEZ ORGAN W MAJU, CZY W SIERPNIU PRZED ROZPOCZĘCIEM NOWEGO ROKU SZKOLNEGO. POZDRAWIAM.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zgodnie z rozporządzeniem ministra edukacji narodowej z 5 października 2010 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. nr 186, poz. 1245), dyrektorzy określają dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktyczno-wychowawczych. Czy w tej puli są brane pod 3 dni egzaminów gimnazjalnych, 3 dni rekolekcji, 1 czerwca w tym roku również 24 czerwca 2011. Niektórzy dyrektorzy w obawie chyba żeby tego przywileju nie stracili porobili wolne 15.10, inni planują 22.12. Czy doprawdy to ma być taka dowolność czy zamysł tego rozporządzenia był troszkę inny?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy można oddelegować nauczyciela oddziału przedszkolnego do pracy w innym przedszkolu na terenie gminy w czasie wakacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe