Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Rodzice dziecka złożyli deklarację kontynuacji na rok szkolny 2016/2017 (luty 2016). Dziecko nie zgłosiło się do przedszkola, nie została podpisana umowa o świadczeniu usług. Rodzice nie podali przyczyny nieobecności, nie reagują na wezwania.W statucie przedszkola nie uwzględniono takiej sytuacji. Czy można skreślić dziecko z listy wychowanków przedszkola i na jakiej podstawie. Nieobecność trwa dłużej niż miesiąc.
Skreślenie ucznia z listy uczniów przedszkola może nastąpić wyłącznie w przypadkach określonych w statucie zarówno publicznego, jak i niepublicznego przedszkola, a sama nieobecność w przedszkolu nie daje takiej podstawy bez statutowego upoważnienia (art. 39 ust. 2 w zw. z art. 60 ust. 1 pkt 7, art. 84 ust. 2 pkt 5 UoSO). W tym przypadku należałoby rozważyć, czy w ogóle zachodzi podstawa do traktowania dziecka jako wychowanka przedszkola – np. jeśli dziecko uczęszczało do placówki niepublicznej, a poprzednia umowa była zawarta na czas określony i wygasła, wobec niezawarcia kolejnej umowy z rodzicami, usunięcie z dokumentacji przedszkolnej zapisów o dziecku błędnie tratowanym jako uczeń przedszkola nie stanowi skreślenia z listy uczniów w trybie administracyjnym. O ile dziecko powinno realizować obowiązkowe roczne przygotowanie przedszkolne, o jego nieobecności należy poinformować dyrektora obwodowej szkoły podstawowej (art. 14b ust. 3 UoSO).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy opinie rady pedagogicznej powinny być podejmowane uchwałą, czy wystarczy zapis o zasięgnięciu opinii w protokole rady pedagogicznej?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy niepublicznym przedszkolem z oddziałami integracyjnymi.Czy pomimo zmiany w nowym rozporządzeniu, które stwierdza, że godzina zajęć specjalistycznych trwa 45 minut, możemy dać naszym dzieciom po 60 minut? Nie ukrywamy, że przygotowaliśmy organizację zajęć wg starych przepisów, gdzie wskazana godzina obejmowała 60 minut. Dziś zdezorganizowałoby nam to plan dla specjalistów. Czy skoro dajemy więcej, a nie mniej to jakiś problem? Czy musimy te zajęcia skrócić, aby być dokładnie zgodnymi z przepisem w tej materii?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jaka jest kolejność opiniowania nowego regulaminu oceniania nauczycieli. Które organy opiniują pierwsze: rada pedagogiczna czy związki zawodowe?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o odpowiedź na pytanie czy RP musi podjąć uchwałę o zatwierdzeniu PROGRAMU PRZEDMIOTOWEGO dla ucznia zdolnego?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Przy podejmowaniu uchwał rad pedagogicznych np. opiniujących w sprawie organizacji pracy przedszkola, w sprawie opinii programów nauczania czy przyjmujących do realizacji plan pracy przedszkola powołujemy się na Ustawę o Systemie Oświaty. Korzystałam z wzorów takich uchwał i jest tam wpisana podstawa prawna powołująca się na Dz. U. Nr 256 poz. 2572 tekst jednolity z 2004 r ze zm. Jednak w innych wzorach zauważyłam inną podstawę prawną Dz. U. z 2015r poz. 2156 ze zm. Chciałam zapytać od kiedy obowiązuje Nowy Dziennik Ustaw i jak należy prawidłowo formułować podstawę prawną do w/w uchwał?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe