Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Rozpoczyna się u mnie ewaluacja zewnętrzna w obszarze efekty. Na czym polega analiza dokumentów? Czy ja mam przygotować ewaluatorom jakieś papiery do wglądu? Przecież podobno ewaluacja nie na tym polega.
Ewaluatorzy będą gromadzić informacje o pracy szkoły z różnych źródeł: od rodziców, uczniów, nauczycieli, dyrektora, często od instytucji, z którymi szkoła współpracuje. Niezbędne i ważne informacje mogą znajdować się w dokumentacji szkoły, dlatego ewaluatorzy będą jej potrzebować. Od szkoły będzie zależało, jaką dokumentację wskaże, by potwierdzić pewne działania lub realizację zadań np. statutowych.
Ewaluacja działalności edukacyjnej szkół jest praktycznym badaniem oceniającym, które ma prowadzić do określenia stopnia spełniania przez szkołę wymagań stawianych przez państwo na podstawie oceny przebiegu procesów, a także efektów podejmowanych działań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych oraz warunków działania szkoły, jakości zarządzania i jej funkcjonowania w środowisku.
Ewaluacja ta obejmuje:
1) zbieranie i analizowanie informacji o działalności edukacyjnej szkoły lub placówki;
2) określenie poziomu spełniania przez szkołę lub placówkę wymagań ustalonych w rozporządzeniu przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- ile razy w ciągu roku szkolnego dyrektor składa radzie sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego; jaka jest podstawa prawna?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jakie akty prawne regulują przydzielenie godzin nauczania indywidualnego dla ucznia szkoły podstawowej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Do 30.04. przekazuję arkusz organizacyjny do OP. OP zatwierdza go do 30.05. Kiedy należy poinformować n-li o przydziale godzin? W jaki sposób rada opiniuje przydział godzin?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Dowóz dzieci do szkoły organizuje organ prowadzący. Przystanek autobusowy znajduje się ok. 10 m od terenu szkoły. Czy muszę zobowiązać wychowawcę świetlicy, by odbierał dzieci z przystanku i przyprowadzał do szkoły, a po lekcjach zaprowadzał je na przystanek? Mam ograniczoną liczbę nauczycieli pracujących w świetlicy i często, szczególnie rano pracuje tam tylko jedna osoba, której każdorazowe wyjście na przystanek spowodowałoby pozostawienie uczniów bez opieki, co byłoby niedopuszczalne.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jaki dokument należy przygotować, aby zgłosić innowację pedagogiczną od momentu, kiedy nie trzeba zgłaszać tego faktu do KO?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe