Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy realizuje dodatkowe zadanie tzn. Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka. W związku z ciągłymi zmianami dotyczącymi przyjmowania nowych dzieci na zajęcia co najmniej dwa razy w miesiącu sporządzany jest aneks do arkusza organizacyjnego placówki. Czy każdy aneks musi zostać zaopiniowany przez Radę Pedagogiczną? Placówka zatrudnia ponad 150 nauczycieli, również w terenie (prowadzą zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze). W sytuacji, gdy Rady Pedagogiczne nie mogą odbywać się zdalnie jest to duży problem. Jaki zatem jest sposób rozwiązania tej sytuacji? Jaki powinien być zapis w Statucie i regulaminie Rady Pedagogicznej?
Nie weszło w życie proponowane rozszerzenie kompetencji opiniujących rady pedagogicznej wymienionych w art. 70 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 900 z późn. zm.) o opiniowanie arkusza organizacji placówki (w tym aneksu).
Zgodnie z zapisami art. 70 ust. 2 cytowanej ustawy rada pedagogiczna opiniuje w szczególności:
1) organizację pracy szkoły (TO NIE JEST ARKUSZ ORGANIZACJI) lub placówki, w tym tygodniowy rozkład zajęć edukacyjnych, oraz organizację kwalifikacyjnych kursów zawodowych, jeżeli szkoła lub placówka takie kursy prowadzi;
2) projekt planu finansowego szkoły lub placówki będącej jednostką budżetową;
3) wnioski dyrektora o przyznanie nauczycielom odznaczeń, nagród i innych wyróżnień;
4) propozycje dyrektora szkoły lub placówki w sprawach przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.
Sumując – brak w przepisach podstaw prawnych do opiniowania przez radę pedagogiczną SOSW arkusza organizacji placówki (w tym aneksu).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o pomoc w sprawie odroczenia od obowiązku szkolnego ucznia z obwodu mojej szkoły. Sprawdzając dokumentację, przesłaną przez dyrektorów szkół do których uczęszczają uczniowie z obwodu mojej szkoły, zauważyłam, że dziecko z rocznika 2010 wpisane jest do oddziału przedszkolnego w szkole nieobwodowej. Dziecko powinno być uczniem klasy pierwszej. Od dyrektora szkoły usłyszałam, że odroczył dziecko od obowiązku szkolnego, postąpił niezgodnie z przepisami Prawa Oświatowego. Jakie procedury powinnam podjąć w tym przypadku?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń uczęszczający do szkoły muzycznej jest zwolniony z muzyki w szkole podstawowej? Jeśli, tak proszę podać podstawę prawną.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dz.U.2019.0.1148 t.j. - Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe
Obserwuj akt
Art. 165. Prawo oświatowe
Proszę o interpretację prawną artykułu 165.
Uczeń wrócił z zagranicy w roku szkolnym 201/2019. Był to jego pierwszy kontakt z polską szkołą. Nadal nie radzi sobie zupełnie z polskimi przedmiotami. Czy można uczniowi przydzielić kolejny raz godziny dla ucznia powracającego z zagranicy w wymiarze 5 h na rok szkolny 2019/2020?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w "małym" gimnazjum publicznym ( 28 uczniów) przekazanym do prowadzenia stowarzyszeniu można łączyć zajęcia np. religię, czy wychowanie fizyczne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń klasy VI ma przydzieloną ścieżkę zajęć indywidualnych:
- 2godziny języka polskiego, - 2 godziny matematyki, - 1 godzina języka angielskiego, - 1 godzina biologii - 1 godzina historii. Mama ucznia przyniosła opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej na następny rok szkolny i wnioskuje o zwiększenie liczby godzin. Czy dyrektor może przychylić się do wniosku rodzica i przydzielić łącznie 10 godzin zajęć indywidualnych? Decyzję popierają obserwacje i oceny nauczycieli realizujących ścieżkę z uczniem. Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe