Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń kl. IV ma autyzm, otrzymał orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania i orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Obecnie ma 8 godz. indywidualnego nauczania, realizuje wszystkie przedmioty. Czy powinien mieć opracowany indywidualny program nauczania? Nadmieniam, że realizuje ogólną podstawę programową. Dziękuję.
Kształcenie ucznia niepełnosprawnego organizowane jest na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego wydanego przez zespół orzekający publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej.
Szkoły kształcące dzieci i młodzież niepełnosprawną organizują zindywidualizowane nauczanie, które stosownie do potrzeb umożliwia naukę w dostępnym dla nich zakresie, usprawnianie zaburzonych funkcji, rewalidację oraz specjalistyczną pomoc psychologiczno-pedagogiczną i opiekę.
Edukacja dzieci niepełnosprawnych opiera się o indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne, opracowane przez nauczycieli i specjalistów prowadzących z nimi zajęcia. Program taki opracowywany jest dla każdego ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, niezależnie od rodzaju i typu szkoły do jakiej uczęszcza. Program ten określa:
- zakres dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia,
- rodzaj i zakres zintegrowanych działań nauczycieli i specjalistów prowadzących zajęcia z tym uczniem,
- formy i metody pracy z uczniem,
- formy, sposoby i okres udzielania uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz wymiar godzin, w którym poszczególne formy pomocy będą realizowane,
- działania wspierające rodziców ucznia oraz zakres współdziałania z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, w tym poradniami specjalistycznymi, placówkami doskonalenia nauczycieli, organizacjami pozarządowymi oraz innymi instytucjami działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży,
- zajęcia rewalidacyjne i resocjalizacyjne oraz inne zajęcia odpowiednie ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne uczniów,
- zakres współpracy nauczycieli i specjalistów z rodzicami uczniów w realizacji zadań.
Reasumując należy zauważyć, należy zredagować oprócz IPET, program nauczania dostosowany do ilości godzin pracy z uczniem, a przede wszystkim do jego możliwości i potrzeb edukacyjnych oraz uwzględniający zalecenia ustalone w orzeczeniu.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Rodzic wychowuje dziecko samotnie. Wyjeżdżając do sanatorium, powierzył opiekę nad dzieckiem dziadkom. Jaki dokument powinien dostarczyć do szkoły? Jaka jest podstawa prawna w przypadku żądania od rodzica dokumentu? Czy stosowane akty notarialne w przypadku wyjazdu rodzica za granicę państwa można zastosowanie również wtedy, gdy rodzic przebywa w sanatorium? Rodzice często pytają, na jakiej podstawie muszą okazać takie dokumenty.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinna brzmieć opinia rady pedagogicznej i rady rodziców w sprawie likwidacji szkoły? Czy opinie powinny być podjęte w formie uchwały? Jaka jest podstawa prawna tych uchwał?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy ma moc prawną pisemna zgoda nauczyciela na zmniejszony wymiar czasu pracy (z 15/18 na 11/18), podpisana w trakcie trwania zwolnienia lekarskiego nauczyciela?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od listopada br. uczniowie technikum żywienia i usług gastronomicznych w ramach pracowni gastronomicznej realizowanej jako przedmiot zawodowy praktyczny będą przygotowywali posiłki (zgodnie z podstawą programową),a następnie na przerwie lunchowej odsprzedawali je kolegom ze szkoły w szkolnym bistro. Czy w w/w przypadku kiedy posiłki są sporządzane w oparciu o podstawę programową musimy zastosować przepisy Ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. o zmianie ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Co powinno zawierać pismo do rodziców o braku realizacji obowiązku nauki przez ponad miesiąc przez ucznia liceum? Czy oprócz rodziców należy powiadomić jeszcze kogoś?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe