Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń klasy 6 szkoły podstawowej posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane z uwagi na niepełnosprawność sprzężoną (intelektualną w stopniu umiarkowanym z autyzmem). Nie ma orzeczenia o nauczaniu indywidualnym. Zgodnie ze wskazaniem zespołu nauczycieli i specjalistów w Indywidualnym Programie Edukacyjno-Terapeutycznym, uczeń ma na terenie szkoły 10 godz. tygodniowo zajęć prowadzonych indywidualnie, podczas których realizuje podstawę programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym: funkcjonowanie osobiste i społeczne – 4 godz., zajęcia rozwijające komunikowanie się – 4 godz., zajęcia rozwijające kreatywność – 2 godz. Jak zorganizować udział ucznia w pozostałych zajęciach edukacyjnych z klasą? Na jakie przedmioty uczeń powinien chodzić z klasą? Przedmioty i podstawa programowa, które realizuje klasa zupełnie odbiegają od zajęć i podstawy programowej dla ucznia z niepełnosprawnością umiarkowaną. Klasa ma 28 godz. zajęć tygodniowo. Czy uczeń musi uczestniczyć we wszystkich tych zajęciach? Z dotychczasowej obserwacji ucznia wynika, że jest on w stanie 3 godziny skupić się na zajęciach. Jak organizacyjnie przeprowadzić lekcję, kiedy nauczyciel w czasie 45 minut realizuje temat klasą i ma na lekcji ucznia, który zachowuje się głośno? Rodzice nie chcą przenieść dziecka do placówki specjalnej.
Uczeń może uczęszczać z klasą jedynie na zajęcia z wychowania fizycznego (4 godziny tygodniowo), a w pozostałym zakresie ma do zrealizowania tygodniowo: 6 godzin funkcjonowania osobistego i społecznego, 2 godziny zajęć rozwijających komunikowanie się, 13 godzin rozwijających kreatywność, do czego należy zaliczyć 10 godzin zajęć realizowanych indywidualnie, a pozostałe godziny mógłby realizować z innymi uczniami z orzeczeniami, o ile uczęszczają do szkoły. Przez 8 lat nauki w szkole podstawowej dla ucznia należy zaplanować łącznie 5 godzin zajęć do dyspozycji dyrektora oraz na wniosek rodzica może uczęszczać na religię lub etykę, zgodnie z załącznikiem nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 kwietnia 2019 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół (Dz.U. z 2019 r., poz. 639 ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o informacje jak oceniać ucznia z upośledzeniem w stopniu lekkim w szkole podstawowej i gimnazjum? Jak ustalić kryteria wymagań?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy szkoła - w trakcie roku szkolnego- ma obowiązek organizacji lekcji etyki dla jednego ucznia (w całej szkole) i ew. w jakim wymiarze?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od września zamierzamy utworzyć oddziały integracyjne dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Jakie są procedury tworzenia oddziału? Czy na tworzenie oddziału muszą się zgodzić rodzice dzieci z orzeczeniem czy rodzice wszystkich dzieci uczęszczających do tej klasy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak wygląda tryb uchwalania programów wychowawczego i profilaktyki? Kierować się Ustawą o Systemie Oświaty czy ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ? USO art. 54 ust. 2. Do kompetencji rady rodziców, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4, należy: pkt. 1) uchwalanie w porozumieniu z radą pedagogiczną: a) programu wychowawczego szkoły obejmującego wszystkie treści i działania o charakterze wychowawczym skierowane do uczniów, realizowanego przez nauczycieli; b) programu profilaktyki dostosowanego do potrzeb rozwojowych uczniów oraz potrzeb danego środowiska, obejmującego wszystkie treści i działania o charakterze profilaktycznym skierowane do uczniów, nauczycieli i rodziców; ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół §2 ust. 2. Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki, o których mowa w ust. 1 pkt 1, uchwala rada pedagogiczna po zasięgnięciu opinii rady rodziców i samorządu uczniowskiego.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel przebywający na urlopie zdrowotnym może pełnić funkcję społecznego kuratora sądowego
Czy w tym przypadku ma zastosowanie art.73.7 KN? Czy pełnienie funkcji społecznego kurator można uznać za inną działalność zarobkową?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe