Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń klasy I rozpoczął naukę w gimnazjum w oddziale specjalnym mając orzeczenie o upośledzeniu umysłowym w stopniu lekkim. Po I semestrze w kolejnym orzeczeniu stwierdzono upośledzenie w stopniu umiarkowanym. Czy uczniowi temu należy założyć nowy arkusz ucznia dostosowany do stopnia upośledzenia?
W opisanym przypadku uczeń realizuje obecnie podstawę programową kształcenia ogólnego dla uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu umiarkowanym i znacznym zgodnie z Załącznikiem Nr 3 do rozporządzenia MEN z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (z późniejszymi zmianami). Dlatego należy założyć dla niego nowy arkusz ocen. Zgodnie z wzorami dokumentów będzie to: Arkusz Ocen dla Uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym uczęszczających do Gimnazjum MEN-I/40a/2 lub MEN-I/40b/2 – jeśli wypełniany jest komputerowo – zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 28 maja 2010r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (z późniejszymi zmianami).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy szkoła ma obowiązek wysyłać arkusz organizacyjny do zaopiniowania organizacji związków zawodowych, która w danej placówce nie działa i nie ma wśród pracowników żadnego członka? Jeśli nie ma takiego obowiązku, uprzejmie proszę o podstawę prawną, na którą można powołać się w tej kwestii.W szkole nie ma członków żadnego związku zawodowego.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Witam, pytanie dotyczące dokumentacji. Od września będę prowadziła grupę łączoną wiekowo tj. 5-cio i 6-latki. Wybrałam program wydawnictwa X dla 5-cio i 6-latka. Tzn. Część dzieci realizuje podręczniki przeznaczone dla 5-cio latka, a inne dzieci roczne przygotowanie przedszkolne (6-cio latka). Jakiego zapisu dokonać w dzienniku zajęć? Czy wpisywać tematy proponowane przez wydawnictwo X 6-cio czy 5-latka? Czy prowadzić dwa różne dzienniki zajęć?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Przy szkole podstawowej funkcjonuje oddział przedszkolny, do którego uczęszczają dzieci w wieku od 6-ciu do 4 lat. Czy za zgodą organu prowadzącego można utworzyć z tych dzieci dwa oddziały : sześciolatki - jeden oddział i 4-5 jako drugi? Czy potrzebne są dodatkowe procedury, czy wystarczą zmiany w statucie szkoły (do tej pory był jeden oddział przedszkolny).
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie elementów, z jakich powinien składać się konspekt lekcji (scenariusz zajęć) nauczyciela wspomagającego w szkole ponadpodstawowej oraz arkusz obserwacji dyrektora szkoły, który obserwuje te zajęcia.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel posiada ocenę pracy z grudnia 2018r. Czy ta ocena jest aktualna i można ją podać we wniosku o nagrodę kuratora?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe