Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń klasy specjalnej gimnazjum- upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim nie realizuje obowiązku szkolnego. Nie uczęszcza na zajęcia, ma bardzo lekceważący stosunek do obowiązku szkolnego. Uczeń ukończył 18 lat. Czy rada pedagogiczna może skreślić go z listy uczniów?
Zgodnie z § 3 rozporządzenia kształcenie dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie może być prowadzone w szkołach specjalnych nie dłużej niż do ukończenia przez ucznia: 18. roku życia – w przypadku szkoły podstawowej; 21. roku życia – w przypadku gimnazjum. Do ukończenia 18. roku życia uczeń realizuje obowiązek szkolny i obowiązek nauki, natomiast kontynuacja nauki od ukończenia 18 lat do 21. roku życia jest jego prawem. Do kompetencji stanowiących rady pedagogicznej należy m. in. podejmowanie uchwał w sprawie skreślenia z listy uczniów. Dyrektor szkoły może, w drodze decyzji, skreślić ucznia z listy uczniów w przypadkach określonych w statucie szkoły. Skreślenie następuje na podstawie uchwały rady pedagogicznej, po zasięgnięciu opinii samorządu uczniowskiego. Przepis ten nie dotyczy ucznia objętego obowiązkiem szkolnym. Oznacza to, że rada pedagogiczna podejmuje uchwałę na podstawie zapisów statutu, natomiast dyrektor skreśla ucznia z listy uczniów. Podstawa prawna:1. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w specjalnych przedszkolach, szkołach i oddziałach oraz w ośrodkach (ze zm.).2. Ustawa o systemie oświaty z 7.09.1991 r. (ze zm.), w szczególności art. 39 ust. 2, 2a, art. 41 ust. 1.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak długo należy archiwizować:
konspekty z zajęć obserwowanych?
konspekty zajęć opiekuna stażów?
plany pracy w poszczególnych oddziałach?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie mają numery i symbole świadectwa dla klasy IV,V i VI oraz klas 1-3 w roku szkolnym 2016/17.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam, mam problem z naliczeniem dodatkowego wynagrodzenia rocznego ("13") za 2011r. Nauczycielka przebywała na zwolnieniu chorobowym od 24-28.01.2011r oraz 14.02-26.06.2011r a następnie od 27.06.2011r do 31.12.2011r. na urlopie dla poratowania zdrowia. Za jaki okres i w jakiej wysokości naliczyć "13"?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem Zespołu Szkół, w skład którego wchodzi szkoła podstawowa i gimnazjum. Czy na str.1 arkusza ocen np. gimnazjum mam wpisać jako nazwę szkoły Zespół Szkół Publicznych Gimnazjum im...., ponieważ taki zapis nazwy jest w statucie, czy wystarczy nazwa Gimnazjum im. ..... w....., skoro przy świadectwach używa się tej drugiej wersji (zgodnie z rozporządzeniem z 14 marca 2005 r.-stan prawny na 1.05.2008 po nowelizacji z 2008 r.)
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W związku z ograniczoną liczbą miejsc do klasy I (więcej podań niż miejsc) jedynym kryterium rekrutacyjnym jest miejsce zamieszkania rodzice piszą oświadczenia o miejscu zamieszkania, niestety co do niektórych są wątpliwości.
1. Czy istnieją zapisy prawa (jeśli tak to jakie) nadające dyrektorowi szkoły uprawnienia do przeprowadzenia weryfikacji danych (miejsca zamieszkania) np. w formie wywiadu środowiskowego?
2. Jeśli dyrektor szkoły ma takie uprawnienia, to proszę wskazać kto miałby przeprowadzić taką weryfikację danych (np. MOPS, UM)? Nie chciałabym nikogo skrzywdzić, jednak sami rodzice podnoszą kwestię zamieszkania niektórych osób.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe