Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń klasy VII z orzeczeniem i chorobą przewlekłą ma przydzielone zajęcia indywidualne, obecnie w wymiarze 4 godzin. Czy na wniosek rodzica i uczących nauczycieli można zwiększyć liczbę godzin? Czy są jakieś limity godzin? Czy wystarczy decyzja dyrektora?
Na podstawie art. 127 ust. 16 ustawy z 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2021 r., poz. 1082 z późn. zm.) dyrektor szkoły, której uczeń posiada orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania, organizuje takie nauczanie w porozumieniu z organem prowadzącym.
Organizację indywidualnego nauczania opisuje rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 9 sierpnia 2017 r. w sprawie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dzieci i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży (Dz. U. z 2017 r., poz. 1616 z późn. zm.).
Indywidualne nauczanie organizuje się w sposób zapewniający wykonanie zaleceń określonych w orzeczeniu.
Dyrektor szkoły ustala, w uzgodnieniu z organem prowadzącym szkołę, zakres i czas prowadzenia zajęć indywidualnego nauczania.
Dyrektor zasięga opinii rodziców ucznia w zakresie czasu prowadzenia zajęć indywidualnego nauczania.
W indywidualnym nauczaniu realizuje się wszystkie obowiązkowe zajęcia edukacyjne wynikające z ramowego planu nauczania szkoły podstawowej, dostosowane do potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia.
Tygodniowy wymiar godzin zajęć indywidualnego nauczania realizowanych z uczniem wynosi dla uczniów klas VII i VIII szkoły podstawowej – od 10 do 12 godzin i realizuje się go w ciągu co najmniej 3 dni.
W przypadkach uzasadnionych stanem zdrowia ucznia dyrektor szkoły mógł ustalić, na wniosek rodziców ucznia, tygodniowy wymiar godzin zajęć indywidualnego nauczania niższy niż 10 godzin (w tym przypadku 4).
Na wniosek rodzica i uczących nauczycieli dyrektor, w uzgodnieniu z organem prowadzącym szkołę, może zwiększyć liczbę godzin do wysokości limitu określonego rozporządzeniem (czyli od 10 do 12 godzin).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Bursa zapewnia swoim wychowankom opiekę wychowawczą od godziny 16.00 w niedzielę do godziny 18.00 w piątek (w każdym tygodniu).
Czy poza godzinami funkcjonowania bursy, kiedy w budynku z pracowników jest wyłącznie portier (18.00 w piątek – 16.00 w niedzielę) jako dyrektor mam prawo pozostawienia w bursie wychowanków bez opieki wychowawców?
Jeżeli tak to: - ilu wychowanków? - na jak długo ? ( jeśli w piątek wychowanek opuszcza bursę pół godziny później tj. o 18.30, czy może do tego czasu przebywać w swoim pokoju, czy np. musi w świetlicy?) - w jakim wieku? (np. czy musi to być wychowanek pełnoletni, czy może być niepełnoletni?) Bardzo proszę o wykładnię prawną.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przedszkolu integracyjnym może być oddział specjalny? Ewentualnie jaką zastosować drogę prawną, by móc powołać od września 2020 r. taki oddział?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przepisach prawa oświatowego istnieje podstawa prawna do oceniania uczniów na podstawie średniej ważonej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy można wydłużyć pracę przedszkola o 1/2 godz. w ramach obowiązkowego 40-godzinnego czasu pracy nauczyciela? Otrzymałam pismo w tej sprawie od dyrektora zakładu obsługi oświaty samorządowej do realizacji. Potrzeba wydłużenia czasu pracy przedszkola wynika z potrzeb rodziców, którzy dłużej pracują i nie mogą odebrać dziecka z przedszkola w czasie ustalonym obecnie. Czy mogę powierzyć nauczycielce 1/2 bezpłatnej godziny na zajęcia opiekuńcze nad dziećmi, których rodzice mają taką potrzebę?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinna wyglądać procedura zwalniania ucznia z WDŻ? Boimy się, że rodzice zbyt pochopnie rezygnują z tych zajęć (kl. III gimnazjum). Czy możemy w przypadku rezygnacji zażądać od rodziców oświadczenia o znajomości tematyki zajęć, w których ich dziecko nie weźmie udziału?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe