Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń po diagnozie w poradni psychologiczno-pedagogicznej otrzymał opinię, w której ZALECENIEM są zajęcia korekcyjno - kompensacyjne. Czy takie zajęcia może prowadzić nauczyciel po oligofrenopedagogice oraz wczesnym wspomaganiu rozwoju i pracy z dzieckiem autystycznym?
Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne organizuje się dla uczniów z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi, w tym specyficznymi trudnościami w uczeniu się, zgodnie z § 8 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2020 r., poz. 1280). Na podstawie § 27 pkt 3 ww. rozporządzenia, do zadań terapeuty pedagogicznego (czyli pedagoga ze specjalnością z pedagogiki korekcyjnej/terapii pedagogicznej) należy prowadzenie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych. Kwalifikacji w tym zakresie nie posiada oligofrenopedagog, ani nauczyciel z kwalifikacjami z wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i pracy z dzieckiem z autyzmem; nauczyciel wymieniony w pytaniu nie posiada więc kwalifikacji do realizowania zajęć korekcyjno- kompensacyjnych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy na egzaminie ósmoklasisty uczeń z dysgrafią może mieć zastosowanie szczegółowych zasad oceniania rozwiązań zadań otwartych...uwzględniających specyficzne trudności w uczeniu się?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Uprzejmie proszę o wykładnię prawną w następującej kwestii. Z informacji uzyskanej od matki uczennicy kl.I dowiedzieliśmy się, że dziecko ma padaczkę. Wychowawca poprosił o dokument potwierdzający chorobę dziecka, jednak matka odmawia doręczenia zaświadczenia od lekarza. Co powinniśmy zrobić jako szkoła w tej sprawie?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Przy szkole podstawowej funkcjonuje oddział przedszkolny, do którego uczęszczają dzieci w wieku od 6-ciu do 4 lat. Czy za zgodą organu prowadzącego można utworzyć z tych dzieci dwa oddziały : sześciolatki - jeden oddział i 4-5 jako drugi? Czy potrzebne są dodatkowe procedury, czy wystarczą zmiany w statucie szkoły (do tej pory był jeden oddział przedszkolny).
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W związku ze zmienioną podstawą prawną,proszę o przesłanie wzoru uchwały rady pedagogicznej w sprawie wyników śródrocznej klasyfikacji uczniów.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Z ilu tzw. godzin karcianych powinien rozliczyć się nauczyciel szkoły ponadgimnazjalnej pracujący na pełnym etacie oraz na 12/18 etatu za I okres roku szkolnego 2014/2015?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe