Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń powtarzający klasę pierwszą ze względów zdrowotnych otrzymał orzeczenie z poradni psychologiczno-pedagogicznej o nauczaniu indywidualnym. Ile godzin zajęć dydaktycznych nauczania indywidualnego w domu dyrektor powinien przydzielić takiemu uczniowi?
Stosownie do art. 127 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2021 r., poz. 1082) indywidualnym obowiązkowym rocznym przygotowaniem przedszkolnym lub indywidualnym nauczaniem obejmuje się dzieci i młodzież, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do przedszkola, innej formy wychowania przedszkolnego, oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej lub szkoły. Zasady realizacji indywidualnego nauczania są określone w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dzieci i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży (Dz. U. z 2017 r., poz. 1616). Zgodnie z § 9 ust. ww. rozporządzenia tygodniowy wymiar godzin zajęć indywidualnego nauczania realizowanych z uczniem wynosi:
1) dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej - od 6 do 8 godzin,
2) dla uczniów klas IV-VI szkoły podstawowej - od 8 do 10 godzin,
3) dla uczniów klas VII i VIII szkoły podstawowej - od 10 do 12 godzin,
4) dla uczniów szkół ponadpodstawowych - od 12 do 16 godzin.
Podkreślenia wymaga, że w ramach nauczania indywidualnego realizuje się wszystkie przedmioty objęty ramowym planem nauczania. W ramach ustalonego dla ucznia wymiaru godzin należy realizować wszystkie przedmioty, z tym zastrzeżeniem, że możliwe jest niezrealizowanie pewnych treści z ramowego planu nauczania. Na podstawie § 7 ust. 3 ww. rozporządzenia dyrektor szkoły, na wniosek nauczyciela prowadzącego zajęcia indywidualnego nauczania, po zasięgnięciu opinii rodziców ucznia albo pełnoletniego ucznia, może zezwolić na odstąpienie od realizacji niektórych treści nauczania objętych obowiązkowymi zajęciami edukacyjnymi, stosownie do możliwości psychofizycznych ucznia oraz warunków w miejscu, w którym są organizowane zajęcia indywidualnego nauczania.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o podanie podstawy prawnej decyzji dyrektora szkoły w sprawie odroczenia ucznia w roku szkolnym 2016/2017 (na które artykuły ustawy o systemie oświaty należy się powołać?). Dziecko urodzone w roku 2009. W roku szkolnym 2015/16 było już odroczone do 31.08.2016 r. Dziecko posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z 2013 r. ze względu na niepełnosprawność sprzężoną (autyzm dziecięcy i upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim) wydane na czas wychowania przedszkolnego oraz opinię poradni z kwietnia 2016 r. w sprawie odroczenia rozpoczęcia spełniania obowiązku szkolnego.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jakie formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej szkoła ogólnodostępna powinna zapewnić dla dziecka z orzeczeniem o niepełnosprawności intelektualnej w stopniu umiarkowanym, które od września realizować będzie obowiązkowe przygotowanie przedszkolne? Czy pomoc psychologiczna może być udzielana w czasie obowiązkowych godzin przeznaczonych na realizację podstawy programowej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń nie stawił się na egzaminie poprawkowym. Czy ma prawo do warunkowej promocji, jeśli ma jedną ocenę niedostateczną, nie korzystał wcześniej z tego prawa i przedmiot jest nauczany w klasie programowo wyższej?
Czy wpisujemy w arkusz ocen, informację, że uczeń nie stawił się na egzaminie poprawkowym? Czy wpisujemy tylko ocenę?
Jeśli uczeń przedstawił zwolnienie lekarskie i ma wyznaczony drugi termin egzaminu poprawkowego, to czy w takim wypadku wpisujemy go do dziennika lekcyjnego, czy czekamy do wyniku egzaminu?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jak rozliczyć nauczyciela z prowadzenia dodatkowej godziny w ramach art. 42 KN? Co należy zrobić, jeżeli wiem, że te godziny są fikcyjne?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauka techniki zamiast drugiego języka nowożytnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim dotyczy tylko klas VII i VIII czy uczniów klas gimnazjalnych także.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe