Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń (rocznik 1995) nauczany indywidualnie w domu systemem szkoły specjalnej (upośledzenie umysłowe w stopniu umiarkowanym, zespół Downa) obecnie jest w klasie trzeciej gimnazjum. W klasie pierwszej został mu wydłużony o 1 rok etap edukacyjny. 1. Czy temu uczniowi można przedłużyć naukę w gimnazjum? 2. Jeśli tak to, do którego roku życia uczeń może uczęszczać do gimnazjum i na podstawie, jakich przepisów. 3. Jaka dokumentacja w tym zakresie obowiązuje rodziców, a jaka szkołę?
Podstawa prawna:
1) Art. 22 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.),
2) ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych:
§ 5. 1. Dla uczniów niepełnosprawnych oraz uczniów szkół w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich można przedłużyć okres nauki na każdym etapie edukacyjnym o jeden rok, zwiększając proporcjonalnie wymiar godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych
.2. Decyzję o przedłużeniu okresu nauki uczniowi niepełnosprawnemu podejmuje rada pedagogiczna, po uzyskaniu pozytywnej opinii zespołu, którego zadaniem jest planowanie i koordynowanie udzielania uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej, o którym mowa w przepisach w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, oraz zgody rodziców ucznia.
3. Decyzję o przedłużeniu okresu nauki uczniowi szkoły w zakładzie poprawczym lub schronisku dla nieletnich podejmuje dyrektor szkoły, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej.
4. Decyzje, o których mowa w ust. 2 i 3, podejmuje się nie później niż:
1. w przypadku szkoły podstawowej – do końca lutego danego roku szkolnego odpowiednio w klasie III i klasie VI;2. w przypadku gimnazjum oraz szkoły ponadgimnazjalnej – do końca lutego w ostatnim roku nauki w gimnazjum lub szkole ponadgimnazjalnej.
§ 12. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2012 r.Rozporządzenie obowiązuje zatem wszystkich uczniów od 1.09.2012 r.
Zapis § 5. 1. Oznacza, że można przedłużyć okres nauki na każdym etapie edukacyjnym o jeden rok, zwiększając proporcjonalnie wymiar godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych.Jeśli zatem uczniowi wydłużono na etapie gimnazjum naukę w pierwszej kalsie, wyczerpano możliwości zastosowania tego rodzaju pomocy uczniowi.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy można realizować zajęcia wynikające z zadań statutowych szkoły (zajęcia pozalekcyjne) w sobotę? Ze względu na fakt, że 50 % uczniów dojeżdża do szkoły uczniowie i rodzice są zainteresowani takim rozwiązaniem w szkole ponadgimnazjalnej.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy woźna może odbierać dziecko sześcioletnie i czteroletnie z autobusu szkolnego i doprowadzać ich na świetlicę szkolną?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jakie należy podjąć działania prawne aby zmienić logo szkoły. Następnie z uwagi na zniszczenie planuje zamieścić na nowym sztandarze szkoły oraz też umieścić obecną nazwę szkoły. Nadmieniam, że obecna nazwa szkoły istnieje kilka lat i poprzednik zwlekał ze zmianami w obawie, że mogą narzucić przy tym władze zmianę patrona. Obecnie uważam, że niech patron pozostanie, ale sztandar należy zmienić z aktualną nazwą. Proszę o poradę. Będę wdzięczny za szybką informacje. Pozdrawiam.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jak należy ogłosić tekst jednolity statutu zgodnie z przepisami prawa?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel dyplomowany - pedagog szkolny jest zatrudniony na cały etat - 20 godzin. Dodatkowo przydzieliłam mu 3 godziny plastyki - zgodnie z posiadanymi kwalifikacjami. Jak traktować te godziny? Jako ponadwymiarowe - to płacone z jakiego etatu? Czy podpisywać aneks do umowy na te trzy godziny?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe