Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń w klasie III gimnazjum rozpoczął naukę języka kaszubskiego. Wcześniej nie uczęszczał na w/w zajęcia. Czy na świadectwie ukończenia gimnazjum powinna być ocena z języka kaszubskiego?
Wg mojej opinii należy uczniowi uwzględnić ocenę z języka, o którym mowa w pytaniu na świadectwie ukończenia gimnazjum. Zaliczenie języka mniejszości narodowej, mniejszości etnicznej i języka regionalnego do obowiązkowych zajęć edukacyjnych ucznia powoduje, że ocena z tego przedmiotu ma wpływ na promocję ucznia i ukończenie szkoły.
Podstawa prawna: 1. Ustawa o systemie oświaty z dnia 7.09.1991 r. (ze zm.), w szczególności art. 13; 2. Tekst jednolity [w:] Dz. U. z 2014 r., poz. 263. wraz z obwieszczeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 31 października 2013 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu wykonywania przez przedszkola, szkoły i placówki publiczne zadań umożliwiających podtrzymywanie poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i językowej uczniów należących do mniejszości narodowych i etnicznych oraz społeczności posługującej się językiem regionalnym; 3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (ze zm.), w szczególności § 10.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jeżeli dyrektor uzna, że kierownik wycieczki może być równocześnie opiekunem na tej wycieczce - jak wypełnić kartę wycieczki? Kierownik wpisuje siebie w miejscu kierownik i opiekun?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Działalność socjalna w firmie ma na celu pomoc pracownikom w formach, zasadach i kwotach zawartych w regulaminie ZFŚS. Wszystkie kwestie związane z funkcjonowaniem polityki socjalnej w firmie uzgodnione powinny być z funkcjonującą organizacją związkową. Na mocy art. 8 ust. 2 i 3 ustawy o ZFŚS oraz art. 27 ust. 1 i 2 oraz art. 30 ustawy o związkach zawodowych pracodawca ma obowiązek uzgadniania treści zapisów wewnętrznego regulaminu ZFŚS oraz planu wydatków zaplanowanych na dany rok. Szczegółowy opis form pomocy, zasady i warunki korzystania ze środków socjalnych pracodawca zawiera w regulaminie ZFŚS oznacza to, ze każda kwestia powinna być szczegółowo omówiona z funkcjonującymi w organizacji związkami zawodowymi, aby regulamin został w pełni przez nie zaakceptowany. Podobny proces dotyczy akceptacji planów wydatków na dany rok. W szkole jest tylko 2 pracowników należących do związków zawodowych. Zatrudniam 68 pracowników. Czy w tej sytuacji również roczny plan finansowy muszę uzgadniać ze związkami?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Za wykorzystanie wizerunku rodzica kolegi, obraźliwe wpisy na portalach społecznościowych nt. rodzica oraz kolegów z klasy uczennica otrzymała dwie kary statutowe zgodne ze statutem szkoły: (1) upomnienie wychowawcy klasy oraz (2) upomnienie dyrektora szkoły. Matka wniosła pismo z zapytaniem: (1) dlaczego nałożono na córkę dwie kary statutowe i (2) dlaczego zastosowano ich gradację. W ocenianiu bieżącym wychowawca w miesiącu czerwcu wystawił ocenę cząstkową ndp. Uczennica miała już problemy – utrzymywała relacje z dorosłymi obcokrajowcami. Matka jest osobą roszczeniową, nęka wychowawczynię, która rozpoczęła karierę zawodową. Uważam, że wszystko odbyło się zgodnie z przepisami i procedurami szkolnymi. Mam obawy, czy obrona córki przez matkę nie będzie skutkowała jeszcze większymi problemami w korzystaniu z Internetu, obawiam się o bezpieczeństwo uczennicy. Bardzo proszę o poradę, jak postępować z taką osobą.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jaki jest zakres obowiązków pedagoga szkolnego, psychologa szkolnego i pedagoga specjalnego?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Pytania nadzór pedagogiczny. Dokumenty dla przedszkola. Proszę o wzorcową aktualną na 2017 rok instrukcję kancelaryjną, jednolity rzeczowy wykaz akt , instrukcję organizacji i zakres działania składnicy akt - instrukcję archiwalną -----nie. Nie wiem czym się różni instrukcja archiwalna od instrukcji organizacji i zakres działania składnicy akt – którą instrukcję powinnam mieć jako przedszkole? Przedszkole moje jest małą placówką 4 oddziałową. Dokumenty te są mi potrzebne do wysłania ( oczywiście po dostosowaniu do moich warunków) do zatwierdzenia do dyrektora archiwum. Proszę napisać czy muszę mieć tą dokumentację zatwierdzoną przez archiwum i jak to zatwierdzenie wygląda?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe