Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń w wydanej przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną i dostarczoną szkole opinii ma następujące wskazanie: "dyktanda i prace pisemne oceniać opisowo przez wskazanie błędów". Jak zatem odnotować ocenę w dzienniku? Czy może odnotowywać tylko fakt zaliczenia dyktanda wpisując np. "zal". Proszę o odpowiedź.
Przypuszczam, że pytanie dotyczy postępowania wobec ucznia z rozpoznaną dysleksją rozwojową w formie dysortografii lub ucznia klas I-III szkoły podstawowej z grupy ryzyka dysleksji – takie bowiem wskazania otrzymują w opinii PPP tylko ci uczniowie.
Zgodnie z zaleceniami Polskiego Towarzystwa Dyslektycznego oraz wytycznymi zawartymi w poradniku wydanym przez Ośrodek Rozwoju Edukacji podległy MEN „Dostosowanie wymagań edukacyjnych dla ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się” Jolanty Rafał- Łuniewskiej: Dostosowanie wymagań wobec w/w uczniów dotyczy głównie formy sprawdzania i oceniania wiedzy z zakresu ortografii. Polega to na stosowaniu oceny opisowej dyktanda ze wskazaniem popełnionych błędów i sposobów pracy nad ich poprawą. min. podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych stanowiących formę pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej temu uczniowi. Natomiast przy pisaniu innych prac pisemnych należy oceniać odrębnie merytoryczną stronę pracy i odrębnie poprawność pisowni, nie wpisując tej drugiej oceny do dziennika.
Błędy ortograficzne i interpunkcyjne popełniane przez dysortografika w pracach pisemnych nie powinny powodować obniżenia oceny ogólnej. Ocenę końcową należy wystawiać głównie na podstawie innych form sprawdzania wiedzy i umiejętności tego ucznia, np. wypowiedzi ustnych, słuchania ze zrozumieniem, czy aktywności podczas lekcji. Takie postępowanie dotyczy nauczycieli wszystkich przedmiotów
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pytanie o ilość godzin jaką maksymalnie może dać Organ Prowadzący jednej klasie na przestrzeni klas 4-8 według nowego prawa oświatowego.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy z nauczycielką posiadającą stopień awansu zawodowego - nauczyciel kontraktowy (od września 2019 odbywającą staż na nauczyciela mianowanego) zatrudnioną na czas określony od 1 września 2016 r. do 31 sierpnia 2022 r. na pełny etat zgodnie z jej kwalifikacjami mogę zmienić umowę na czas nieokreślony i na jakiej podstawie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W rozporządzeniu MEN z dnia 2 czerwca 2017 r. w paragrafie 4 ust.1 "skreśla się wyrazy "prawni opiekunowie". Mam pytanie czy to "skreślenie" dotyczy wszystkich dokumentów w szkole, np. w karcie świetlicy ? Karcie informacyjnej ucznia pisze się rodzice lub prawni opiekunowie. Czy od września ma być tylko rodzice?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zgodnie z UoSO "Art16.4. Decyzję w sprawie odroczenia obowiązku szkolnego podejmuje dyrektor publicznej szkoły podstawowej, w obwodzie której dziecko mieszka, po zasięgnięciu opinii poradni psychologiczno -pedagogicznej." Czy dyrektor szkoły może wydać decyzję odmowną (nie odroczyć obowiązku szkolnego), mimo opinii z ppp w sprawie odroczenia? Innymi słowy- rodzic dostaje z poradni opinię, że dziecko nie osiągnęło gotowości szkolnej, a dyrektor szkoły nie odracza tego obowiązku i dziecko musi iść do I klasy.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor samowolnie (jednoosobowo) może zmienić zgłoszone przez nauczyciela i zaopiniowane pozytywnie przez RP materiały edukacyjne (ćwiczenia) w roku szkolnym 2015/16 i 2016/17?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe