Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczennica uczęszcza do szkoły podstawowej. Posiada orzeczenie o kształceniu specjalnym (upośledzenie w stopniu głębokim oraz niedowład kończyn górnych i dolnych). Uczennica posiada także orzeczenie o potrzebie nauczania indywidualnego wystawione na okres: do ukończenia 25 lat. W szkole prowadzone są dla niej zajęcia wychowawczo-rewalidacyjne. PYTANIE: Kiedy kończy się edukacja uczennicy, która 25 lutego br kończy 25 lat? (26 lutego 2013 czy na koniec roku szkolnego 2012-2013)?
Podstawa prawna:
1) Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty;
2) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r.
Zgodnie z rozporządzeniami Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r.w sprawie:- warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w specjalnych przedszkolach, szkołach i oddziałach oraz w ośrodkach (Dz. U. Nr 228, poz. 1489) oraz - warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołachi oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych (Dz. U. Nr 228, poz. 1490 - ze zm.) kształcenie uczniów niepełnosprawnych może być prowadzone do końca roku szkolnego w tym roku kalendarzowym, w którym uczeń kończy 24. rok życia.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych § 3. Kształcenie uczniów niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym w szkołach i oddziałach, o których mowa w § 1, może być prowadzone do końca roku szkolnego w tym roku kalendarzowym, w którym uczeń kończy:
1) 18. rok życia — w przypadku szkoły podstawowej;
2) 21. rok życia — w przypadku gimnazjum;
3) 23. rok życia — w przypadku szkoły ponadgimnazjalnej.
§ 12. Traci moc rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 stycznia 2005 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych (Dz. U. Nr 19, poz. 167).
§ 13. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2011 r.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 28 sierpnia 2012 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych.
§ 1. W rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przed¬szkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 3 pkt 3 otrzymuje brzmienie:
„3) 24. rok życia – w przypadku szkoły ponadgimnazjalnej.”.
Zapis oznacza, że uczeń niepełnosprawny uczęszcza do szkoły podstawowej do ukończenia 18 roku życia przez cały rok szkolny.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczycielka zwróciła się z prośbą o udostępnienie informacji w następującym zakresie: do wglądu na miejscu w szkole do arkusza organizacyjnego szkoły na rok szkolny 2018/2019 oraz kserokopię z załącznikami. Nadmieniam ,że nauczycielka otrzymała informację na temat przydziału czynności dla siebie. Arkusz został przedstawiony na radzie pedagogicznej. Czy powinnam jej udostępnić arkusz i dać kserokopię z załącznikami?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel w roku szkolnym 2012/2013 rozpoczął staż na stopień nauczyciela mianowanego. W roku szkolnym 2013/2014 jego nieobecność w pracy z powodu urlopu macierzyńskiego i wychowawczego przekraczała rok, co spowodowało, że nauczyciel został zobowiązany do ponownego odbycia stażu. Do pracy wrócił w maju 2014 r.i złożył wypowiedzenie z pracy oraz wniosek o dokonanie oceny pracy. Pytanie: Czy dyrektor w tej sytuacji ma obowiązek dokonania oceny pracy nauczyciela?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy warsztaty dla nauczycieli przedszkola niepublicznego z zakresu zabaw ruchowych dla dzieci można sfinansować z dotacji? Czy jest to koszt bieżący? Czy jest określony limit szkoleń i kursów, który można sfinansować pracownikom?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń uczestniczył w klasie I gimnazjum w zajęciach z wychowania fizycznego i uzyskał na koniec roku szkolnego ocenę. W klasie II i III ten sam uczeń był zwolniony z tych zajęć. Co należy wpisać na świadectwie ukończenia gimnazjum? Ocenę z klasy I, czy "zwolniony"?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel ma przyznane WDZWR z grupa 19 godz. Okazuje się, że na zajęcia będą uczęszczać tylko dziewczynki. Czy dyrektor ma prawo obniżyć liczę godz. z 19 na 14? Czy nauczyciel może rozbudować swój plan zajęć na przyznaną liczbę godzin? Proszę o podstawę prawną.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe