Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uzupełnienie pytania. Uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność sprzężoną spełniający obowiązek szkolny w ośrodku rehabilitacyjno- wychowawczym na podstawie porozumienia z dyrektorem. (niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym i niepełnosprawność ruchowa)na jakiej podstawie prawnej pozostawić ucznia w klasie IV? W klasie III wydłużono etap edukacyjny na postawie rozporządzenia o ramowych planach nauczania. Jak wygląda sytuacja w klasie IV?
Zgodnie z przepisami obowiązującymi do końca bieżącego roku szkolnego 2016/17 uczniom niepełnosprawnym, którzy posiadają orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego można przedłużyć okres nauki na każdym etapie edukacyjnym o 1 rok, zwiększając proporcjonalnie wymiar godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych. Decyzję w tej sprawie podejmuje rada pedagogiczna, po uzyskaniu pozytywnej opinii zespołu, którego zadaniem jest planowanie i koordynowanie udzielania uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej – w szkole podstawowej - nie później niż do końca lutego danego roku szkolnego odpowiednio w klasie trzeciej lub w klasie szóstej, czyli w klasach kończących dany etap edukacji. To oznacza, że w klasie I lub II, IV lub V taką decyzję można podjąć w każdym momencie, np. w marcu, kwietniu, maju lub w czerwcu. Aby to uczynić wymagana jest:
1. uchwała rady pedagogicznej - decyzja rady pedagogicznej powinna znaleźć uzasadnienie w szczegółowej analizie sytuacji edukacyjnej ucznia – zapis w protokole posiedzenia rady pedagogicznej, zasady podejmowania uchwały zgodnie z regulaminem rady pedagogicznej,
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Mój problem dotyczy wykorzystania dodatkowych 8 dni wolnych od zajęć dydaktycznych, które przysługują szkole podstawowej. Nie mamy w tym roku VIII klasy, więc nie musimy przeprowadzać egzaminu ósmoklasisty. Czy naszym uczniom przysługują wtedy te 3 dni wolne podczas trwania egzaminów albo czy możemy wtedy wykorzystać te 3 dni w innym terminie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o odpowiedź, czy w b/r rekrutacja do przedszkoli odbywa się: na podstawie uchwały rady gminy dot. opracowanych kryteriów i pkt czy starczy uzgodnienie dyrektora z wójtem w sprawie dodatkowych kryteriów?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy zajęć z wychowania fizycznego w liceum ogólnokształcącym. Czy istnieje możliwość łączenia klas na różnych poziomach tzn. I, II, III. Nadmieniam, że jest to łącznie 20 osób. Czy zajęcia mogą odbywać się jedynie na sali gimnastycznej ( jedyna forma wych-fiz)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel języka niemieckiego poszedł na długotrwałe zwolnienie lekarskie. Dyrektor nie znalazł innego nauczyciela, który podjąłby pracę w zastępstwie. Jedynym wyjaśnieniem byłaby zmiana od II semestru w roku szkolnym 2017/2018 w ramowych planach nauczania, aby zmniejszoną liczbę godzin mógł realizować drugi spośród zatrudnionych w szkole nauczycieli j. niemieckiego. Liczba godzin j.niemieckiego w planie nauczania: obecnie: 2017/2018 I semestr 2; II semestr 2; rok szkolny 2018/2019 I semestr 2; II semestr 2; PO ZMIANIE: 2017/2018 I semestr 2; II semestr 1; rok szkolny 2018/2019 I semestr 3; II semestr 2 Czy wprowadzenie takich zmian nie narusza przepisów prawa oświatowego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel, który ukończył studia podyplomowe w zakresie oligofrenopedagogiki lub surdopedagogiki lub tyflopedagogiki może pracować jako nauczyciel wspomagający w oddziale integracyjnym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe