Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W art 23 rozporządzenia o organizacji szkół nie ma informacji o opiniowaniu arkusza, jest to artykuł mówiący o wejściu w życie aktu z dniem 1 września 2017 r. Należy podkreślić, że usunięto obowiązek opiniowania prze radę pedagogiczną arkusza organizacji. Proszę napisać, jeśli się mylę. Sprawa jest ważna i pilna, bo już w poniedziałek mam zebranie Rady Pedagogicznej.
Tryb opiniowania arkusza organizacji szkoły na rok szkolny 2017/2018 został przewidziany w z § 23 projektu rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli ( projekt z dnia 20 stycznia 2017r.) Zgodnie z tym zapisem dyrektor szkoły przedstawia arkusz organizacji szkoły na rok szkolny 2017/2018 do zaopiniowania związkom zawodowym, o których mowa w art.110 ust.2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe
(Dz.U. z 2017r. poz.60) i radzie pedagogicznej.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli ( Dz.U. z 2017r. poz.649) nie zawiera tej pierwotnie proponowanej w § 23 projektu rozporządzenia regulacji.
Jednak zgodnie z art. 307 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę Prawo oświatowe wszelkie czynności podjęte przed 1 września 2017 r. na podstawie ustaw zmienianych w art. 4 i art. 15 (ustawa Karta Nauczyciela i ustawa o systemie oświaty) w ustawie wprowadzającej (ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę Prawo oświatowe), w brzmieniu dotychczasowym, pozostają w mocy.
Opiniowanie organizacji pracy szkoły, o którym mowa w przepisie art.41 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty ( Dz.U. z 2016r. poz.1943 z późn.zm.), oznacza przede wszystkim prawo do opiniowania i zgłaszania uwag do arkusza organizacji szkoły, o którym mowa w art.31 ust. 1 pkt 10b ustawy o systemie oświaty. Opiniowanie organizacji pracy szkoły przez radę pedagogiczną powinno odbywać się, tak jak dotychczas, w oparciu o przepis art.41 ust. 2 pkt 1ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (por. Mateusz Pilch, Ustawa o systemie oświaty – Komentarz, Dom Wydawniczy ABC, Wolters Kluwer Polska).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak obliczyć ilość godzin karcianych w 2015/2016?
- Czy można łączyć zajęcia kl.III z kl.IV (muzyka, plastyka, religia)?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy wydrukowane oceny ucznia przechodzącego w trakcie roku szkolnego do innej placówki z Librus Synergia mogą stanowić załącznik do zaświadczenia o przebiegu nauczania ucznia?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Do poradni wpłynął wniosek rodzica o edukację domową, natomiast ze szkoły niepublicznej informacja, że dziecko realizuje nauczanie domowe w tej szkole, a jednocześnie jest uczniem szkoły w Niemczech (posiedliśmy informację, że tam przebywa). Rodzic wraz z dzieckiem podczas okresowego pobytu w Polsce odbył wizytę w poradni w celu dopełnienia formalności i badania. Czy poradnia może wydać opinię o braku przeciwwskazań do realizacji obowiązku nauki poza szkołą, czy względy formalne (art 37 Ustawy Prawo Oświatowe) uniemożliwiają wydanie takiej opinii?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o pomoc w następującej sprawie. W mojej szkole (CKU dla dorosłych) jeden ze słuchaczy (obecnie słuchacz III semestru nauki) chciałby, aby uznano mu opinię psychologiczno-pedagogiczną, w celu zgłoszenia go do egzaminu maturalnego (w przyszłym roku szkolnym) jako dyslektyka. Z opinii wyraźnie wynika, że słuchacz ma zaburzenia o podłożu dyslektycznym, lecz moje wątpliwości budzi fakt, iż opinia ta została wydana, gdy uczeń chodził do szkoły podstawowej i miał 11 lat. Czy w takim układzie można uznać tego typu opinię? Czy fakt, że została ona wydana w roku 2011 nie ma (bądź też właśnie ma) znaczenia? Na jakiej podstawie można zgłosić słuchacza dorosłego do egzaminu maturalnego jako dyslektyka? O ile w ogóle istnieje taka możliwość.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe