Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W elektronicznym dzienniku dyrektor w planie indywidualnym nauczycieli wpisał tylko godziny przydzielone wg ramowych planów nauczania, nie wpisał godzin tzw. dodatkowych, które nauczyciele mają przydzielone zgodnie z arkuszem organizacyjnym na dany rok, które są płatne i stanowią nadgodziny. Czy dyrektor postępuje zgodnie z prawem?
Zagadnień technicznych dotyczących wprowadzania zajęć poszczególnych nauczycieli do dziennika elektronicznego nie określają obowiązujące przepisy. Natomiast oprogramowanie powinno zostać tak przygotowane, aby ewentualnie sam nauczyciel mógł dodać wpisy dotyczące tematów zajęć realizowanych w godzinach ponadwymiarowych lub doraźnych zastępstw, obecności uczniów i ocen, zgodnie z § 21 ust. 5 w zw. z § 8 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz.U. z 2017 r., poz. 1646 ze zm.). Jeśli dziennik daje takie możliwości, postępowanie dyrektora jest prawidłowe, ponieważ umożliwia prawidłowe prowadzenie dokumentacji przebiegu nauczania.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o przykład wniosku dyrektora składanego do organu prowadzącego o dofinansowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli w 2017r.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ile wynosi pensum nauczyciela prowadzącego zajęcia w przedszkolu 24/25, doradztwo zawodowe 1/22 i 5 godzin rewalidacji. Z jakiego pensum należy liczyć rewalidację?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dyrektor poprosił nauczyciela na rozmowę bezpośrednio po zakończonych przez niego zajęciach dydaktycznych (nauczyciel w danym dniu miał 5 godzin dydaktycznych), nauczyciel odmówił twierdząc, że jest już po pracy i nie będzie poświęcał na rozmowę z dyrektorem swego czasu wolnego. Jakie konsekwencje może mieć takie zachowanie nauczyciela.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nie wiem , cz przedłużę z wami abonament na następny rok. Dlaczego? Do końca lutego 4 dni, a nie ma żadnej informacji i wzorów dokumentów co do nowych zasad rekrutacji.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy organ prowadzący może wprowadzić zasadę, że w jednym oddziale integracyjnym zatrudniony jest tylko jeden nauczyciel współorganizujący kształcenie integracyjne, co uniemożliwia objęcie pomocą uczniów niepełnosprawnych na wszystkich zajęciach lekcyjnych? OP twierdzi, że w każdym oddziale zgodnie z prawem ma być zapewniony jeden etat nauczyciela wspomagającego, który w ramach swojego pensum (20 h) ma obowiązek prowadzić zajęcia rewalidacji indywidualnej i wspomagać uczniów na zajęciach, np. w przypadku 4 uczniów należy od 20 h pensum odjąć 8 godzin rewalidacji, a pozostałe 12 są to godziny, na których nauczyciel wspomaga uczniów na zajęciach lekcyjnych. OP wychodzi z założenia, że nie ma obowiązku prawnego zapewnienia obecności nauczyciela wspomagającego na wszystkich godzinach lekcyjnych. W wielu przypadkach np. uczniów z niepełnosprawnością ruchową pomoc nauczyciela wspomagającego jest potrzebna na każdej godzinie lekcyjnej, jednak potrzeby indywidualne uczniów i ich możliwości nie są zdaniem OP argumentem do zapewnienia nauczyciela wspomagającego na wszystkich lekcjach. Ponadto OP twierdzi, że niedopuszczalna z mocy prawa jest sytuacja kiedy w jednej klasie uczy 2-3 nauczycieli wspomagających, np. w klasach 4-8, w których siatka godzin tygodniowo przekracza pensum jednego nauczyciela wspomagającego.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe