Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W jaki sposób prowadzony w szkole powinien być monitoring procesów edukacyjnych?
- ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego.
Procesy edukacyjne obejmują planowanie pracy dydaktycznej, wychowawczej, ale także opiekuńczej np. w świetlicy. W związku z tym monitoring może polegać na kompleksowym kontrolowaniu realizacji tych planów, kontroli dokumentacji oraz obserwacji zajęć, które są częścią procesów, ale także realizacji i dokumentowaniu realizacji podstaw programowych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy przedłużając I etap edukacyjny dla ucznia z orzeczeniem zgodnie z rozporządzeniem mogę to zrobić w każdym momencie jednak nie później niż do końca lutego w klasie III?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń klasy VI w związku z poważną chorobą w okresie od 1 listopada 2009r.do 25 czerwca 2010r. objęty jest nauczaniem indywidualnym z nastepujących przedmiotów: j. polskiego,matematyki, historii, przyrody, j. angielskiego. Realizację części z przedmiotów artystycznych takich jak informatyka, muzyka uczeń zakończył w klasie piątej
( zgodnie z planem nauczania).
Czy na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej można wpisać uczniowi oceny (z przedmiotu plastyka, technika), które otrzymał na I półrocza?
Co w tym przypadku z przedmiotami dodatkowymi takimi jak: religia , język niemiecki, gdzie rodzice wyrazili pisemnie chęć uczestnictwa dziecka na cały etap szkoły podstawowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dla kogo...dla jakich uczniów jest przewidziana Niepubliczna Szkoła Specjalna Przysposabiająca do Pracy. Chodzi mi konkretnie o ustosunkowanie się do tekstu zawartego w Rozporządzeniu mianowicie...jest tam następujący zapis...SZKOŁA SPECJALNA PRZYSPOSABIAJĄCA DO PRACY
DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM
LUB ZNACZNYM ORAZ DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI SPRZĘŻONYMI.
Pytanie moje dotyczy konkretnie tego czy musi być niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym lub znacznym i do tego dodatkowo jeszcze niepełnosprawność sprzężona?czyli np. niepełnosprawność intelektualna umiarkowana plus autyzm plus ruchowa. Jak to interpretować?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jeśli uczeń przechodzi z innej szkoły, gdzie uczył się innego języka obcego i chce skorzystać z możliwości kontynuowania nauki tamtego języka w innej placówce, czy wystarczy porozumienie między szkołami, czy muszę mieć zgodę KO?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciele w oddziałach przedszkolnych w szkole pracują w ferie zimowe czy są traktowani jak pozostali nauczyciele i jest wolne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe