Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W klasie I szkoły podstawowej wpłynęło orzeczenie o niepełnosprawności intelektualnej w stopniu umiarkowanym. Poradnia zaleca dla uczennicy nauczyciela wspomagającego, za zgodą organu prowadzącego. Czy powinnam utworzyć oddział integracyjny? Mam zgodę organu. W tej klasie jest jedna uczennica z orzeczeniem.
Zgodnie z § 6 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 28 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz. U. z 2019 r., poz. 502 z późn. zm.) liczba uczniów w oddziale integracyjnym w szkole ogólnodostępnej nie może wynosić więcej niż 20, w tym nie więcej niż 5 uczniów niepełnosprawnych.
Jeżeli jest zgoda organu prowadzącego to można w szkole podstawowej utworzyć oddział integracyjny klasy I ponieważ uczęszcza do tego oddziału jedna uczennica posiadająca orzeczenie o niepełnosprawności intelektualnej w stopniu umiarkowanym.
Należy pamiętać, że oddział integracyjny można utworzyć również w trakcie roku szkolnego, jeżeli dyrektor uzyska na to zgodę organu prowadzącego szkołę (w tym przypadku uzyskał).
Wymagane będzie również dokonanie zmian w arkuszu organizacyjnym szkoły podstawowej i dokonanie zmian w statucie tej szkoły podstawowej, zmian które określają organizację pracy szkoły, w tym organizację oddziałów integracyjnych.
Uważam, że należy najpierw uzyskać zgodę rodziców wszystkich uczniów, którzy mieliby w takim oddziale integracyjnym się znaleźć.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Bardzo proszę o podanie podstawy prawnej do zwolnienia ucznia z zajęć wychowania fizycznego w publicznej szkole podstawowej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń klasy I i IV szkoły podstawowej mogą na tej samej godzinie lekcyjnej mięć lekcje etyki prowadzone przez tego samego nauczyciela?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń został przyjęty do szkoły do klasy 6 i założono mu arkusz MEN-I/44/1 w formie elektronicznej, po pierwszym półroczu został zdiagnozowany i realizuje IPET, a nie ma zapisu tej informacji na pierwszej stronie arkusza . Czy można zrobić dopisek ręcznie na arkuszu generowanym z dziennika elektronicznego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy funduszu zdrowotnego dla nauczycieli. Gdzie znajdują się środki na ten cel, ja w swoim budżecie ich nie mam. Czy nauczyciel składając wniosek o taką pomoc otrzymuje świadczenie od dyrektora szkoły czy od organu prowadzącego?
- Dzień Dobry
Dnia 17 lipca 2020 roku do szkoły wpłynął wniosek rodzica o nauczania indywidualne wraz z orzeczeniem PPP. Pytanie brzmi czy decyzja w sprawie przyznania nauczania indywidualnego może być wydana jeszcze w trwającym roku szkolnym, który przecież trwa do 31 sierpnia. I dla weryfikacji, nie jest to decyzja administracyjna dyrektora.?
Pozdrawiam
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe