Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W lipcu 2013 nauczycielka zatrudniona w tutejszej placówce ukończy 65 lat ( ur. 1948 r.). Planuję przeniesienie jej z mocy prawa na emeryturę (na podstawie KN). Proszę o podpowiedź: jak powinno być zredagowane takie pismo i kiedy powinnam wręczyć je nauczycielce?
Od 1 stycznia 2013 roku nie ma już możliwości przeniesienia na emeryturę nauczyciela, który ukończył 65 lat.
USTAWA z dnia 23 listopada 2012 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z podwyższeniem wieku emerytalnego uchyliła ten przepis.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy można zawrzeć porozumienie zmieniające ze sprzątaczką szkoły zatrudnioną na 8/8 etatu aby 6 godzin z etatu sprzątaczki przydzielić jej jako pomoc nauczyciela i zostawić 2/8 sprzątaczki czy można to zrobić w ramach jednego porozumienia i jednej umowy? Czy trzeba wypowiedzieć te 6 godzin i zawrzeć drugą umowę na 6 godzin pomocy nauczyciela?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Jestem nauczycielem specjalistą (logopedą) ze stopniem awansu nauczyciela dyplomowanego, z orzeczeniem o stopniu niepełnosprawności w stopniu umiarkowanym. Pracuję w przedszkolu publicznym, jest to placówka nieferyjna. Moje pensum zostało obniżone do 19 godzin. W ostatnim czasie uczestniczyłam w turnusie rehabilitacyjnym, który przysługuje mi raz w roku. Zgodnie z ustawą o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, za czas pobytu na turnusie rehabilitacyjnym, wynagrodzenie powinno być wyliczone jako ekwiwalent pieniężny za urlop wypoczynkowy. Turnus trwał 14 dni (od soboty do soboty). Ponieważ w przedszkolu pracuję od poniedziałku do czwartku, wykorzystałam tylko 8 dni na pobyt na turnusie. Tymczasem moje wynagrodzenie było w takiej samej kwocie, jak w miesiącu poprzedzającym mój wyjazd na turnus. Proszę o wyjaśnienie tej kwestii, jak powinno być wyliczone moje wynagrodzenie w takim wypadku?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy wymagany okres 7 lat pracy przy udzielaniu urlopu dla poratowania zdrowia dotyczy pracy w szkole w której nauczyciel występuje o urlop, czy też całego okresu pracy nauczyciela?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Od 01.09.2013r. do 31.08.2018r. pełnię funkcje dyrektora wygaszanego gimnazjum. Od 01.09.2018r organ prowadzący zamierza dalej powierzyć mi obowiązki dyrektora do czasu wygaszenia szkoły. Jako dyrektor realizowałam pensum 8/18. Rozumiem, że pozostałych 10 godzin, z których mogę być tygodniowo rozliczana powinnam przeznaczyć na zarządzanie szkołą. W ubiegłym roku szkolnym obniżono mi dodatek funkcyjny z uwagi na zmniejszenie liczby oddziałów i tym samym zmniejszony zakres czynności administracyjnych i kierowniczych. Domniemam, że po powierzeniu pełnienia obowiązków dyrektora moje pensum nie ulegnie zmianie lecz zostanie mi obniżony dodatek funkcyjny z powodów przedstawionych powyżej. Obecnie otrzymałam również propozycję zatrudnienia od 01.09.2018r. jako specjalista ds. oświaty w urzędzie miasta w innej miejscowości (inny organ prowadzący). Czy podjęcie dodatkowej pracy na tym stanowisku np. w wymiarze ½ etatu w takim przypadku jest możliwe, czy wymaga zgody organu prowadzącego oraz czy nie stoi w sprzeczności z pełnieniem obowiązków dyrektora, gdzie zakładając, że na terenie szkoły będę przebywała np. 3 godz. 45 min. każdego dnia, czyli ponad wymagane pensum 18/18? Bardzo proszę o pilne wskazanie możliwości rozwiązania tej sprawy.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielowi na umowie o pracę (od 01.09.2017r na dwa lat., 5/18) omyłkowo wpisano dodatek wiejski. Jaki dokument mam wystawić aby "usunąć" dodatek wiejski z umowy?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe