Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W nowej podstawie programowej wychowania przedszkolnego nie ma zapisu odnośnie opracowywania dla dzieci objętych obowiązkowym rocznym przygotowaniem przedszkolnym indywidualnego programu wspierania i korygowania rozwoju dziecka, czy w związku z tym nauczyciele nie opracowują już tych programów, a może inne przepisy nakazują nauczycielom tworzenie tych lub podobnych programów?
Statut każdego publicznego i niepublicznego przedszkola powinien określać zakres zadań nauczycieli oraz innych pracowników, w tym związanych m.in. z współdziałaniem z rodzicami w sprawach wychowania i nauczania dzieci, z uwzględnieniem prawa rodziców do znajomości zadań wynikających z programu wychowania przedszkolnego realizowanego w danym oddziale i uzyskiwania informacji dotyczących dziecka, jego zachowania i rozwoju oraz prowadzeniem obserwacji pedagogicznych mających na celu poznanie i zabezpieczenie potrzeb rozwojowych dzieci oraz dokumentowaniem tych obserwacji (art. 102 ust. 1 pkt 12, art. 172 ust. 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 59). W związku z tym zakres i sposób prowadzenia dokumentacji, jaką nauczyciel powinien sporządzać w związku ze spostrzeżeniami dotyczącymi rozwoju dzieci, powinien określać statut danej placówki.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w roku szkolnym 2012/2013 pomoc pedagogiczno- psychologiczną na II etapie kształcenia organizujemy tylko w klasie IV czy też w V i VI?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- We wrześniu zarządzeniem wprowadziłam regulamin oceny pracy nauczycieli - co teraz powinnam zrobić, skoro wycofano się z wymogu wskaźników, itp? Czy należy stworzyć nowy dokument i zarządzeniem uchylić poprzedni? a jeśli tak - to proszę o szczegółowe informacje.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Witam. Mam nauczycielkę , która w ramach realizacji godzin karcianych prowadzi zajęcia muzyczne. Rozliczając je w półroczu doliczyła 3 godziny pobytu z wybranymi dziećmi na konkursie kolęd w godzinach popołudniowych . Czy można jej te godziny uznać za zrealizowane w ramach KN?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jak ująć w planie nadzoru wspomaganie nauczycieli wg nowego rozporządzenia? Czy musi być diagnoza na piśmie?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciele, uczniowi z opinią, piszą dostosowania do przedmiotu? Czy tylko temu uczniowi, którego w opinii wyraźnie wskazano, aby dostosować wymagania.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe