Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W nowej podstawie programowej wychowania przedszkolnego nie ma zapisu odnośnie opracowywania dla dzieci objętych obowiązkowym rocznym przygotowaniem przedszkolnym indywidualnego programu wspierania i korygowania rozwoju dziecka, czy w związku z tym nauczyciele nie opracowują już tych programów, a może inne przepisy nakazują nauczycielom tworzenie tych lub podobnych programów?
Statut każdego publicznego i niepublicznego przedszkola powinien określać zakres zadań nauczycieli oraz innych pracowników, w tym związanych m.in. z współdziałaniem z rodzicami w sprawach wychowania i nauczania dzieci, z uwzględnieniem prawa rodziców do znajomości zadań wynikających z programu wychowania przedszkolnego realizowanego w danym oddziale i uzyskiwania informacji dotyczących dziecka, jego zachowania i rozwoju oraz prowadzeniem obserwacji pedagogicznych mających na celu poznanie i zabezpieczenie potrzeb rozwojowych dzieci oraz dokumentowaniem tych obserwacji (art. 102 ust. 1 pkt 12, art. 172 ust. 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 59). W związku z tym zakres i sposób prowadzenia dokumentacji, jaką nauczyciel powinien sporządzać w związku ze spostrzeżeniami dotyczącymi rozwoju dzieci, powinien określać statut danej placówki.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy godziny "karciane" nauczyciel może realizować podczas pobytu na zielonej szkole?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Maksymalne wynagrodzenie dyrektora niepublicznej jednostki oświatowej w 2019 r. wyniesie: 8404,78 zł brutto miesięcznie w złotówkowych placówkach wychowania przedszkolnego – 14 007,97 zł brutto miesięcznie. Proszę o informację co oznacza zapis placówka złotówkowa, czy różni się od przedszkola niepublicznego ?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jakie w dokumentach powinny być zapisy świadczące o wspólnym planowaniu przez nauczycieli procesów edukacyjnych?
- W jaki sposób nauczyciel, któremu przydzielono dodatkowe zajęcia wynikające z potrzeb szkoły ma je dokumentować, czy musi prowadzić dziennik zajęć pozalekcyjnych? Chodzi o zajęcia niepłatne w ramach 40 godzinnego czasu pracy. Zamiast art.42 KN. Jak dyrektor ma sprawdzić czy te zajęcia się odbywają?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciele w szkole dla dorosłych są zobowiązani do składania wniosku o dopuszczenie programu nauczania (a tym samym podania nazwy, autora oraz numeru dopuszczenia programu i tytułu podręcznika)? Jeśli tak to czy muszą to robić co rok szkolny czy na cały cykl kształcenia (w przypadku mojej szkoły - raz na trzy lata na cały cykl kształcenia w LO). Czy może taki obowiązek już nie istnieje? Czy Rozporządzenie MEN z dnia 8 czerwca 2009r. nadal obowiązuje? Jeśli obowiązek składania wniosku o którym piszę powyżej istnieje to czy dysponują Państwo wzorem takowego?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe