Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W placówce jest dyrektor menadżer (startował w konkursie bez kwalifikacji pedagogicznych). Osoba ta ma przygotowanie pedagogiczne, kończy staż na mianowanego. W dniu konkursu była w trakcie stażu. W placówce jest dyrektor pedagogiczny od nadzoru. Czy można zatrudnić tego dyrektora menadżera na pół etatu jako nauczyciela (ma kwalifikacje) w tej placówce gdzie jest on menadżerem, tak by mógł kontynuować staż?
Ze względu na różne rodzajowo prace, formalnie można zatrudnić daną osobę na dodatkową umowę o pracę na stanowisku nauczyciela. Natomiast jest to możliwe tylko, jeśli praca na stanowisku pedagogicznym nie będzie kolidowała z wykonywaniem obowiązków dyrektora, a więc może być wykonywana tylko poza godzinami pracy na stanowisku niepedagogicznym (art. 100 § 1 i § 2 pkt 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy, Dz. U. z 2019 r., poz. 1040 ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy dyrektor przedszkola pracujący z dziećmi 8 godzin w tygodniu ma prawo do dodatku za wychowawstwo?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wyjaśnienie dotyczące dopuszczania do użytku szkolnego przez dyrektora szkoły programów nauczania i podręczników. Jesteśmy zespołem szkół (liceum, technikum i szkoła branżowa) i w roku szkolnym 2019/20 będziemy mieli klasy po gimnazjum i po szkole podstawowej. Czy nauczyciele powinni składać wnioski o dopuszczenie programu i podręcznika? Czy można wybrać różne podręczniki do przedmiotu czy powinien to być jeden dla wszystkich klas po gimnazjum i jeden dla klas po szkole podstawowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń w pierwszym semestrze ćwiczył na zajęciach wychowania fizycznego i otrzymał ocenę. W drugim semestrze w wyniku kontuzji podczas zajęć w-f od połowy kwietnia do końca roku szkolnego otrzymał zwolnienie z wychowania fizycznego. Co należy wpisać na świadectwie - przepisać ocenę z półrocza czy wpisać zwolniony? Dyrektor zwolnił ucznia z w-f na wniosek rodziców i na podstawie zwolnienia od ortopedy.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń realizuje przedmiot na poziomie podstawowym i rozszerzonym. Poziom podstawowy realizowany jest w grupie oddziałowej,rozszerzony w ramach tzw. "międzyoddziału". Czy na koniec roku wystawić mu dwie oceny oddzielnie dla każdego poziomu i taki zapis przenieść na świadectwo promocyjne?
Ponadto:
1) w przypadku wystawienia jednej oceny z dwóch poziomów,gdy uczeń otrzymuje ocenę ndst z "podstawy" oraz wyższą z "rozszerzenia". Co wtedy, czy ma poprawkę?
2) uczeń jest nieklasyfikowany, np. z "podstawy" - jak wtedy liczyć frekwencję, skoro to jeden przedmiot?
3) uczeń otrzymał ocenę bdb z "podstawy", z "rozszerzenia", np. ocenę dst - "znika" mu wtedy ocena bdb, którą wypracował w klasie I.Jego koledzy z tego przedmiotu, którzy nie realizują "rozszerzenia" na świadectwie mają wyższe oceny z "podstawy", mimo, że zasób wiedzy naszego przykładowego ucznia jest większy, gdyż realizowany w rozszerzeniu. Zatem interpretacja jednej oceny jest krzywdząca dla ucznia.Jego koledzy z tego przedmiotu, którzy nie realizują "rozszerzenia" na świadectwie mają wyższe oceny z "podstawy", mimo, że zasób wiedzy naszego przykładowego ucznia jest większy, gdyż realizowany w rozszerzeniu. Zatem interpretacja jednej oceny jest krzywdząca dla ucznia.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy ocenę pracy nauczyciela należy zrobić wszystkim w ciągu roku? Jak jest ze stażystą skoro dopiero rozpoczął pracę? Zrobić wszystkim na koniec roku to jest ogrom pracy.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe