Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W przedszkolu niepublicznym we wrześniu br. został powołany zespół realizujący wczesne wspomaganie rozwoju dziecka oraz stworzony IPET, kiedy należy zorganizować pierwsze spotkanie ewaluacyjne cząstkowe i drugie spotkanie ewaluacyjne?
Na podstawie § 3 pkt 4 oraz § 4 pkt 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 sierpnia 2017 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci (Dz.U. z 2017 r., poz. 1635) do zadań zespołu należy ocenianie postępów oraz trudności w funkcjonowaniu dziecka oraz analizowanie skuteczności pomocy udzielanej dziecku i jego rodzinie. Ponadto zespół szczegółowo dokumentuje działania prowadzone w ramach programu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, w tym prowadzi arkusz obserwacji dziecka, który zawiera ocenę postępów oraz trudności w funkcjonowaniu dziecka. Zgodnie z § 6 ust. 4, ust. 5 pkt 1 i ust. 9 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2017 r., poz. 1578) zespół opracowuje program IPET po dokonaniu wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia, a program ten opracowuje się w terminie do dnia 30 września roku szkolnego, w którym uczeń z orzeczeniem rozpoczyna naukę w placówce. Zespół, co najmniej dwa razy w roku szkolnym, dokonuje okresowej wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia, uwzględniając ocenę efektywności programu IPET. Przepisy nie określają liczby spotkań zespołu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka oraz nie określają ścisłych terminów ww. spotkań zespołów służących odpowiednio dokonaniu oceny postępów i trudności w funkcjonowaniu ucznia oraz wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia, a więc wynikają one z wewnętrznych regulacji przedszkola niepublicznego (w szczególności ze statutu) albo z decyzji dyrektora, poza przypadkiem pierwszej wielospecjalistycznej oceny w pierwszym miesiącu nauki ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego (art. 172 ust. 2 w zw. z art. 102 ust. 1 pkt 4, 8 i 9 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy statut szkoły podstawowej ośmioklasowej należy uchwalić do 31.11.2017r.?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób prowadzić elektroniczną księgę protokołów posiedzeń rady pedagogicznej? Czy można prowadzić elektronicznie tylko uchwały rady pedagogicznej?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy mogę prosić o wzór decyzji, którą powinnam przedstawić rodzicom ucznia, który w ciągu roku szkolnego został przepisany z klasy drugiej do trzeciej?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podpowiedź w kwestii wyjazdów służbowych nauczycieli na szkolenia. Na szkolenie wyjeżdża dwóch nauczycieli. Szkolenie odbywa się w tej samej miejscowości (jest to, to same szkolenie – wyjeżdżają dwie polonistki). Pierwszy nauczyciel dostaje zgodę na wyjazd samochodem prywatnym, dostaje również zwrot kosztów przejazdu zgodnie z regulamin zatwierdzonym w szkole. Czy w obecnym stanie prawnym dyrektor może na delegacji drugiego nauczyciela wskazać jako środek lokomocji „wyjazd wspólny” z pierwszym nauczycielem?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- W jednej z klas pojawił się problem wszy. Nasze obserwacje wskazują na jedno z dzieci, od którego zarażają się inne dzieci. Mama była kilkakrotnie informowana o zaistniałej sytuacji, były przeprowadzane rozmowy. Sprawą również zajmowała się pielęgniarka szkolna. Matka dziecka bagatelizuje sprawę. Mamy pytanie czy dyrektor szkoły ma prawne możliwości aby zmusić matkę do do prawidłowego zajęcia się zaistniałą sprawą i wyeliminowania problemu? Czy może powiedzieć mamie dziecka, iż ma nie posyłać dziecka do szkoły do momentu rozwiązania problemu? Czy oprócz pielęgniarki może codziennie sprawdzać głowy dzieci ktoś inny np. wychowawca - czy muszą być na to zgody rodziców?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe