Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W przedszkolu od 01.09.2015 r. jest dziecko z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego (niedosłuch). Orzeczenie dostarczono we wrześniu - dodatkowe środki na zajęcia specjalistyczne zostaną przekazane z UM od stycznia 2016 r (informacja podana z Wydziału Edukacji UM). Od kiedy należy prowadzić dodatkowe działania pedagogiczne, jeśli środki finansowe na ten cel będą przekazane od stycznia 2016 r.?
Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydaje się na okres roku szkolnego, etapu edukacyjnego albo okresu kształcenia w danej szkole, a w związku z tym orzeczenie powinno być jak najszybciej realizowane przez jednostkę oświatową. W sytuacji, gdy dopiero w styczniu 2016 r. przedszkole uzyska środki finansowe, powinno niezwłocznie przystąpić do realizacji poradni, a gdy pozwolą na to przyznane środki, w miarę możliwości „nadrobić” zajęcia od początku roku szkolnego, zgodnie z zakreślonym w orzeczeniu czasem ich trwania (§ 8 i 9 rozporządzenia MEN z dnia 18 września 2008 r. w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych, Dz. U. z 2008 r. Nr 173, poz. 1072).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Rozliczenie dotacji rocznej w placówce niepublicznej: jst dodaje tabele do rozliczenia dotyczącą liczby uczniów uczestniczących w co najmniej 50% obowiązkowych zajęć edukacyjnych, czy jest to zasadne dla placówki niepublicznej i jaki przyjąć zapis jeżeli chodzi o lipiec i sierpień (z czerwca)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Oddziały przygotowawcze. W naszej szkole utworzone są oddziały przygotowawcze dla uczniów przybywających z zagranicy, słabo znających lub nieznających języka polskiego. Celem wprowadzenia tej formy organizacyjnej miało być wspomaganie efektywności kształcenia osób, które uczyły się w szkołach funkcjonujących w zagranicznych systemach oświaty. I w codziennej praktyce jest to zwyczajnie fikcja. Nauka w oddziałach przygotowawczych przebiega według realizowanych w szkole programów nauczania, czyli podstawy programowej obowiązującej wszystkich uczniów. Jednym słowem, klasy powitalne nie zostały pomyślane jako klasy „zerowe”, w których uczniowie będą przygotowywani do życia w Polsce i intensywnie nauczani języka polskiego, ale jako klasy, w których będą szli tokiem nauczania analogicznym do realizowanego w klasach „regularnych”. Nie jest to możliwe wśród uczniów w różnym wieku, mających różną znajomość języka polskiego, różną wiedzę na temat życia w Polsce, różne doświadczenia edukacyjne. Zapis pozwalający dostosować metody nauczania i formy ich realizacji do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych nie daje wystarczających możliwości organizacji procesu nauczania. Czy zatem możemy traktować te oddziały przygotowawcze jako klasy „zerowe”, ze specjalnie utworzoną na te potrzeby podstawą programową? Czy jedynym rozwiązaniem w polskim oddziale przygotowawczym jest zakończenie nauki w danym roku szkolnym brakiem promocji do klasy następnej? Bo jak można oczekiwać, żeby dziecko bez znajomości języka polskiego w kilka miesięcy zaliczyło pozytywnie np. fizykę w obcym dla siebie języku? Stąd moje pytanie, czy jest jakakolwiek możliwość, aby oddziały powitalne nie musiały kończyć się tradycyjnym świadectwem i często zwyczajnie brakiem promocji? Kto z nas by się uczył obcego języka, będąc ciągle ocenianym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W dniu 2 lutego 2017 r. wpłynęło do przedszkola niepublicznego pismo z UM odnośnie przeliczenia dotacji za 2016 r. i informacja o zmniejszeniu jednostkowej kwoty dotacji za 2016 rok. W związku z tym UM prosi o przekazanie zwrotu wskazanej w piśmie kwoty przez przedszkole na konto UM w terminie 14 dni. Mam pytanie czy UM może żądać zwrotu w 2017 r za rok 2016 ?,Czy może to się odbywać na zasadzie zwykłego pisma - czy nie powinna to być decyzja? Pismo nie jest podparte żadnymi przepisami ani wyliczeniami skąd wzięła się ta różnica. Jeśli wpłacę żądaną kwotę (bojąc się naliczania odsetek) to czy będę mogła w przyszłości żądać jej zwrotu ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy zespół szkół specjalnych zorganizowany w szpitalu, w skład którego wchodzi wchodzą jednostki feryjne (szkoła podstawowa, gimnazjum, liceum) i nieferyjne (przedszkole, zespół pozalekcyjnych zajęć wychowawczych) jest placówką feryjną czy nieferyjną?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel posiadający: tytuł licencjat (2004r.)
- na kierunku filologia polska
w zakresie nauczanie języka polskiego
oraz
- tytuł magister ( 2009r.)
na kierunku filologii polskiej
w specjalności nauczycielskiej
- tytuł doktora nauk humanistycznych (2014r.)w zakresie nauk humanistycznych
ma pełne kwalifikacje do nauczania języka polskiego w liceum tj przygotowanie kierunkowe (j.polski) oraz przygotowanie pedagogiczne.Dziekuję za odpowiedz
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe