Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W statucie mamy następujące zapisy dotyczące warunków i trybu uzyskiwania oceny rocznej zajęć dydaktycznych wyższej od przewidywanej: 1) uczeń lub jego rodzice mogą zwrócić się do nauczyciela o ustalenie wyższej niż przewidywania roczna ocena klasyfikacyjna po spełnieniu następujących warunków: a) frekwencja na zajęciach nie niższa niż 80% (z wyjątkiem długotrwałej choroby), b) usprawiedliwienie wszystkich nieobecności, c) przystąpienie do wszystkich przewidzianych przez nauczyciela form sprawdzianów, d) uzyskanie przynajmniej z połowy sprawdzianów i prac pisemnych oceny równej lub wyższej tej, o którą się ubiega, e) skorzystanie z wszystkich oferowanych przez nauczyciela form poprawy ocen bieżących; 2) z prośbą o ustalenie wyższej niż przewidywana roczna ocena klasyfikacyjna uczeń lub jego rodzice zwraca się na piśmie bezpośrednio do nauczyciela danego przedmiotu, lub zajęć dodatkowych w terminie 3 dni roboczych, od dnia otrzymania pisemnej informacji o przewidywanej rocznej ocenie; 3) sprawdzian wiadomości i umiejętności przeprowadza nauczyciel w formie pisemnej, z wyjątkiem zajęć komputerowych, zajęć technicznych, plastyki i wychowania fizycznego. Pracę pisemną ocenia nauczyciel prowadzący dane zajęcia edukacyjne, a ustaloną ocenę potwierdza drugi nauczyciel tego samego lub pokrewnego przedmiotu, sprawdzian przeprowadza się nie później niż 3 dni przed posiedzeniem Rady w sprawie klasyfikacji i promocji; 4) sprawdzenie wiadomości i umiejętności z zajęć komputerowych, zajęć technicznych, plastyki, muzyki i wychowania fizycznego ma przede wszystkim formę zadań praktycznych; 5) o zmianie lub pozostawieniu rocznej przewidywanej oceny nauczyciel informuje pisemnie ucznia i jego rodziców; 6) ustalona przez nauczyciela w ten sposób ocena jest ostateczna w tym trybie postępowania. Czy możemy dodać jeszcze taki zapis "Nauczyciel, z własnej inicjatywy, z pominięciem powyższych procedur może uczniowi podwyższyć ocenę o jeden stopień"?
Śródroczne i roczne, a w szkole policealnej – semestralne, oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych ustalają nauczyciele prowadzący poszczególne zajęcia edukacyjne, a śródroczną i roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania – wychowawca oddziału po zasięgnięciu opinii nauczycieli, uczniów danego oddziału oraz ocenianego ucznia. Oznacza to, że nauczyciel ostatecznie decyduje o ocenie z przedmiotu i w statucie nie musi być zapis, o którym mowa w pytaniu.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.) w szczególności art. 44h.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy Rada Pedagogiczna Przedszkola może uchwalić zmiany ramowego rozkładu dnia w przedszkolu. Jak taka uchwała powinna wyglądać?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy w gimnazjum jako dokument regulujący pracę szkoły mamy mieć Szkolny Program Wychowawczy i Szkolny Program Profilaktyki, czy mają one stanowić już tylko jeden dokument?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Zwracamy się z prośbą o wyjaśnienie sposobu konstrukcji statutu naszej szkoły według nowych przepisów. W skład Zespołu Szkół Specjalnych wchodzą: -szkoła podstawowa (8 letnia); - gimnazjum ( klasa II i III); - Szkoła Branżowa I Stopnia kl I oraz zasadnicza szkoła zawodowa (klasa II i III); - Szkoła przysposabiająca do pracy.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Które roczniki uczniów należy wpisać do księgi ewidencji dzieci w nowej formie, która jest wymagana? Jestśmy sześciooddziałową szkołą podstawową z oddziałem przedszkolnym.Obecnie mamy roczniki: 2000 - klasa VI, 2006, 2007, oddział przedszkolny.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Zamierzamy uchwalić nowy statut. Konstrukcja starego jest sprzed kilkunastu lat, wymaga on wielu zmian. Tych zmian jest tak dużo, że łatwiej będzie uchwalić nowy niż je wprowadzić. Czy rada pedagogiczna może uchwalić nowy statut w tej sytuacji czy tylko zmiany w statucie?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe