Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W szkole wprowadzono system punktowy zachowania ucznia. Zdaniem rady pedagogicznekj jest on przejrzysty i bardziej obiektywny. Natomiast w ankietach podczas kontroli przeprowadzanej przez kuratorium rodzice (2 głosy na 25 rodziców) opowiadało się, że system jest zbyt "ostry", ich zdaniem trzeba go złagodzić. Pani wizytator zaleciła zmianę obecnego systemu oceniania zachowania. Jak wobec tego należy postąpić, co powinien zrobić w tej sytuacji dyrektor, który myśli podobnie jak jego nauczyciele. Poprzednio, gdy na podstawie kryteriów oceniali zachowanie wychowawcy, dochodziło do rozbieżności zdań w wystawianiu ocen z zachowania na radach pedagogicznych, obecie takich sytuacji nie ma. Uczeń otrzymuje 100 pkt., któr może podwyższyć wykonując różne prace, biorąc udział w apelach i inn., może na bieżąco kontrolować stan swojego konta.
Podstawa prawna:
Z pytania nie wynika, czy ankietę przeprowadzono w ramach kontroli, czy ewaluacji zewnętrznej. Zatem odpowiedzi udzielam w 2-óch w/w wersjach.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego.
W przypadku ewaluacji:
§ 9. 1. W terminie 7 dni od dnia zakończenia ewaluacji zewnętrznej zespół lub osoba, którzy
przeprowadzili ewaluację, przedstawiają wyniki i wnioski z ewaluacji na zebraniu rady
pedagogicznej.
2. W terminie 7 dni od dnia zebrania, o którym mowa w ust. 1, zespół lub osoba, którzy
przeprowadzili ewaluację, sporządzają raport z przeprowadzonej ewaluacji zawierający:
1) wyniki ewaluacji;
2) określenie poziomu spełniania wymagań, o których mowa w § 7 ust. 3;
3) wnioski z ewaluacji.
3. Raport, o którym mowa w ust. 2, organ sprawujący nadzór pedagogiczny, a w przypadku, o
którym mowa w § 8 ust. 2 - kurator oświaty, przekazuje dyrektorowi szkoły lub placówki, w
której przeprowadzono ewaluację, oraz organowi prowadzącemu szkołę lub placówkę.
4. Dyrektor szkoły lub placówki, w terminie 7 dni od dnia otrzymania raportu, o którym
mowa w ust. 2, może zgłosić do organu sprawującego nadzór pedagogiczny, a w przypadku, o którym mowa w § 8 ust. 2 - do organu sprawującego nadzór pedagogiczny i do kuratora
oświaty, pisemne, umotywowane zastrzeżenia dotyczące raportu.
W przypadku kontroli
§ 11. Kontrola podejmowana przez kuratora oświaty w trybie działań planowych, o których
mowa w § 3 ust. 1, jest przeprowadzana z wykorzystaniem arkuszy kontroli zatwierdzonych
przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania.
§ 14. 1. Kontrolujący, w terminie 7 dni od dnia zakończenia kontroli, sporządza protokół
kontroli.
2. Protokół kontroli zawiera:
1) nazwę szkoły lub placówki, jej siedzibę oraz imię i nazwisko dyrektora szkoły lub
placówki;
2) nazwę i siedzibę organu sprawującego nadzór pedagogiczny, imię i nazwisko
kontrolującego oraz datę wydania i numer upoważnienia do przeprowadzenia kontroli;
3) terminy rozpoczęcia i zakończenia kontroli ze wskazaniem dni, w których odbywała się
kontrola;
4) tematykę kontroli;
5) opis ustalonego stanu faktycznego, w tym ujawnionych nieprawidłowości, oraz
zalecenia, wnioski i uwagi, o których mowa w art. 33 ust. 4 ustawy;
6) pouczenie o prawie zgłoszenia przez dyrektora szkoły lub placówki zastrzeżeń do
ustaleń zawartych w protokole kontroli;
§ 15. 1. Dyrektor szkoły lub placówki może odmówić podpisania protokołu kontroli,
składając w terminie 7 dni od dnia jego otrzymania wyjaśnienia dotyczące przyczyn tej
odmowy.
2. Odmowa podpisania protokołu kontroli przez dyrektora szkoły lub placówki nie stanowi
przeszkody do podpisania protokołu przez kontrolującego.
§ 16. 1. Dyrektor szkoły lub placówki, w terminie 7 dni od dnia otrzymania protokołu kontroli, może zgłosić do organu sprawującego nadzór pedagogiczny pisemne, umotywowane zastrzeżenia do ustaleń zawartych w protokole kontroli.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Witam, chciałam zapytać, czy w państwa propozycji arkusza organizacyjnego szkoły podstawowej z oddziałami gimnazjum na kolejny rok, jest prawidłowo wpisana liczba godzin biologii w klasie VII jako 1. Czy nie powinno być 2. Czy w przypadku, jeśli nie ma u nas klas gimnazjalnych ten arkusz jest dobry dla nas, oczywiście po odrzuceniu klas II i III gim. Czy liczba godzin będzie taka sama? Dziękuję za szybką odpowiedź.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy w szkole publicznej prowadzonej przez stowarzyszenie decyzją organu prowadzącego w pewnych warunkach można powołać stanowisko wicedyrektora przy ośmiu oddziałach w szkole?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- W związku z wprowadzeniem nowego statutu dla 8-letniej szkoły podstawowej mam 3 pytania dotyczące zapisów w statucie: 1) czy w statucie umieścić zapis, że uczeń do 10 roku życia czyli do uzyskania karty rowerowej nie ma prawa sam przyjeżdżać rowerem do szkoły? 2) jaki zapis powinien znaleźć się w statucie dotyczący przyjmowania do szkoły cudzoziemców oraz dzieci powracających z zagranicy? Trzecie pytanie dotyczy nauki religii i etyki - jeśli uczeń uczęszcza na obydwa przedmioty to którą ocenę wpisujemy na świadectwie (może obydwie)i czy do średniej ocen wliczamy obydwie oceny czy jedną.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy rada pedagogiczna może podjąć uchwałę o uchyleniu statutu szkoły i uchwaleniu nowego statutu uwzględniającego liczne zmiany (na podstawie &82 i &84 rozporządzenia w sprawie "Zasad techniki prawodawczej)?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podpowiedź w kwestii wyjazdów służbowych nauczycieli na szkolenia. Na szkolenie wyjeżdża dwóch nauczycieli. Szkolenie odbywa się w tej samej miejscowości (jest to, to same szkolenie – wyjeżdżają dwie polonistki). Pierwszy nauczyciel dostaje zgodę na wyjazd samochodem prywatnym, dostaje również zwrot kosztów przejazdu zgodnie z regulamin zatwierdzonym w szkole. Czy w obecnym stanie prawnym dyrektor może na delegacji drugiego nauczyciela wskazać jako środek lokomocji „wyjazd wspólny” z pierwszym nauczycielem?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe