Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W ubiegłym roku szkolnym w związku z reformą oświaty radni naszego miasta podjęli uchwałę o wygaszeniu gimnazjum, którego jestem jeszcze dyrektorem.Po konsultacji z Radą Pedagogiczną, zwróciłem się z prośbą do Burmistrza i Radnych o połączenie naszego gimnazjum ( 4 oddziały) ze szkołą podstawową. Odpowiedź była odmowna, ponieważ jak stwierdził wiceburmistrz odpowiedzialny za oświatę w mieście,przepisy wprowadzające reformę były przejściowe i taką uchwałę można było podjąć tylko w roku 2016. Czy to jest prawda i czy rzeczywiście nie można zmienić poprzedniej uchwały Rady Miejskiej?
Na podstawie art. 129 ust. 1 pkt 2 i ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 60 gimnazjum można włączyć do szkoły podstawowej, która z klasami gimnazjalnymi rozpocznie działać od 1 września 2017 r., 1 września 2018 r. albo z dniem 1 września 2019 r. Uchwała w sprawie dostosowania sieci szkół podstawowych i gimnazjów do nowego ustroju szkolnego, która została podjęta na podstawie art. 210 PWuPO może zostać zmieniona, co wprost reguluje art. 212 PWuPO.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o podanie podstawy prawnej w następującej kwestii:
Nauczycielka wychowania fizycznego uważa, że nie ma obowiązku pełnić opieki nad uczniami w autokarze szkolnym podczas dowozu dzieci ze szkoły na basen i z basenu do szkoły. Zajęcia na basenie odbywają się w ramach wychowania fizycznego.
Nauczycielka twierdzi, że jej czas pracy w każdy czwartek kończy się o godz. 14.40 i życzy sobie zabezpieczenia opieki przez innego nauczyciela.
Zatrudniona jest w wymiarze 9/18 etatu a więc w ramach ustalonego wynagrodzenia i obowiązującego 20-godzinnego tygodnia pracy – w ramach „innych czynności i zadań wynikających z zadań statutowych szkoły” powinna sprawować tę opiekę, co wynika z Karty Nauczyciela, jednak nie przyjmuje tego do wiadomości i twierdzi, iż konsultowała się z prawnikiem i nie ma takiego obowiązku.
Czy mogę wydać polecenie służbowe na piśmie, podając podstawę prawną? Jeżeli tak, proszę o podanie tej podstawy. Z KN i kodeksu pracy.
I jeżeli odmówi wykonania polecenia, też proszę o podstawę i grożące jej konsekwencje.
Czekam z niecierpliwością.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o poradę. W klasie 4 mam oddział integracyjny 4 dzieci z orzeczeniami.Przydzieliłam zajęcia rewalidacyjne zgodnie z orzeczeniami i wnioskami z wielospecjalistycznej oceny (dzieci badane 3 lata temu). Dzieci z afazją mają 3 rewalidacje : zaj. logopedyczne,z j. polskiego i matematyki (nauczyciele specjaliści:logopeda i oligofrenopedagog), słabosłyszący -3 rewalidacje: zaj.logopedyczne, z j. polskiego i matematyki(nauczyciele specjaliści: surdopedagog i oligofrenopedagog) oraz dziecko z niepełnosprawnością w stopniu lekkim, zespół dawna oraz obecnie stwierdzona cukrzyca I stopnia, ze względu na chorobę 5 godz. rewalidacji: zaj. logopedyczne, j. polskiego i matematyki (nauczyciele specjaliści:logopeda i oligofrenopedagog). Czy przydział tylu rewalidacji jest zgodny z przepisami prawa? Bardzo proszę o podstawę prawną?. Mam zgodę Organu Prowadzącego oraz zapis w IPE-cie.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel, który ukończył studia podyplomowe w zakresie wychowania fizycznego dla nauczycieli posiadających przygotowanie pedagogiczne, posiada kwalifikacje do prowadzenia zajęć gimnastyki korekcyjnej? W programie studiów miał przedmiot: Korekcja wad postawy – 15 h (5 h wykład, 10 h ćwiczenia).
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Do jakiego wieku uczeń niepełnosprawny w stopniu umiarkowanym i znacznym może uczęszczać do specjalnej szkoły podstawowej? Czy muszą być spełnione jakieś szczególne warunki np. odroczenie obowiązku szkolnego, wydłużanie etapu edukacyjnego na poziomie klas młodszych i starszych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy art 44q Ustawy o systemie oświaty, który mówi, że uczeń kończy szkołę branżowa I stopnia w momencie przystąpienia do egzaminu zawodowego lub czeladniczego odnosi się do uczniów, którzy w roku szkolnym 2019/2020 kończą szkołę czy do uczniów, którzy przyszli dopiero do szkoły w roku szkolnym 2019/2020 i ukończą szkołę w roku szkolnym 2021/2022?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe