Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W Zespole Szkół funkcjonuje Technikum Budowlane, Liceum Ogólnokształcące, Branżowa Szkoła I stopnia i Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych. Czy dla tych szkół należy opracować oddzielne statuty tj; Statut Technikum Budowlanego, Statut Liceum Ogólnokształcącego i Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych w terminie do 30 listopada 2019 r.? Dodam, że w Zespole został w 2017 r. przyjęty statut Branżowej Szkoły I stopnia. Dzisiaj zrodziła się wątpliwość i dodam, że na daną chwilę statut LO jest już opracowany i przekazany nauczycielom do zgłaszania uwag, a statut technikum jest na ukończeniu.
Każda publiczna szkoła wchodząca w skład zespołu szkół musi posiadać własny (odrębny) statut, a ponadto zespół szkół ma statut zespołu szkół, zgodnie z art. 98 i art. 91 ust. 6 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm. Prawidłowo statuty poszczególnych szkół powinny obowiązywać od momentu utworzenia każdej szkoły, a nie dopiero od 30 listopada 2019 r.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Statut został znowelizowany. Czy informacje o zmianach należy przekazać do Kuratorium i organu prowadzącego?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Regulamin rekrutacji do burs na rok 2016/2017 czy są jakieś zmiany?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Planujemy w szkole zmienić statut. Prawdopodobnie nie będą to drobne poprawki, lecz całkowita zmiana od podstaw. W szkole nie ma rady szkoły, więc nowy statut zatwierdzi rada pedagogiczna. Czy po zatwierdzeniu statutu należy go przekazać organowi prowadzącemu lub kuratorium, czy też zmiana statutu jest wewnętrzną sprawą szkoły, nawet w przypadku całkowitej zmiany, a nie jedynie jego modyfikacji?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczniów pełnoletnich wyjeżdżających na wycieczkę (wyjazd na pobliską uczelnię celem zapoznania się z jej ofertą edukacyjną) dotyczy to samo "rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu organizowania przez (...) szkoły (...) turystyki i krajoznawstwa"? Np. w zakresie liczby uczestników wyjazdu przypadających na jednego opiekuna?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy pisanie protokołu w formie elektronicznej przez nauczyciela w domu, a następnie przesyłanie prywatnym emailem (nie wiadomo kto ma dostęp do konta pocztowego)nie narusza tajemnicy danych osobowych? Proszę o poradę jak wyeliminować takie ewentualne zagrożenie?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe